کد خبر: انگشت-اتهام-ناباروری-را-به-سمت-خانم‌ه
۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶

رییس مرکز تحقیقات باروری و ناباروری گفت: طی 10 سال اخیر اقدامات خوبی برای سلامت مردان انجام شده، اما هنوز جای کار بسیار است.

 

دکتر سید جلیل حسینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: امروزه در بحث سرطان و بیماری های پروستات جامعه حساس شده، اما هنوز ما شاهد بروز سرطان های مثانه پیشرفته هستیم. مردانی داریم که در دوران طفولیت جراحی نکرده اند و امروز نمی توانند پدر شوند.

وی ادامه داد: هنوز شاهدیم که برای درمان ناباروی خانم ها مورد توجه قرار می گیرند، در حالی که پس از انجام آزمایش اسپرم مشخص می شود میزان اسپرم های مرد صفر است؛ یعنی هنوز علاوه بر تمام بی توجهی هایی که به خانم ها می شود انگشت اتهام ناباروری هم به سمت خانم ها است، در حالی که بر اساس علم زن و مرد هر دو 50 درصد مسئولند اما چرا ابتدا خانم برای ویزیت باید به پزشک مراجعه کند؟

 جراح کلیه و مجاری ادراری و فلوشیپ تخصصي اندواورلوژي توصیه کرد: در هر مرکز ناباروی و هر مطبی زوج باید با یکدیگر وارد شوند تا مشخص شود که کدام یک از آنها مشکل دارند؟ بنابراین این کار نباید به تنهایی توسط زن یا مرد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز روی سلامت مردان کار و به آن رسیدگی شود؛ هنوز عامل دیابت،سرطان های ناشی از سیگار، چاقی، موتورسواری، غرق شدگی و ... در مردان است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha