کد خبر: انجام-28-هزار-و-519-ماموریت-اورژانس-115-در-ایام
۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۰

سخنگوی اورژانس کشور تعداد ماموریت های اورژانس 115 در ایام تعطیلات تا صبح امروز را 28 هزار و 519 ماموریت عنوان کرد و گفت: از این تعداد ماموریت، حدود 20 هزار مورد مربوط به شهرها و 7 هزار و 783مورد نیز در جاده ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا مجتبی خالدی  گفت: در این ایام، 6 هزار ماموریت تصادفی و 22 هزار ماموریت غیر تصادفی به اورژانس اعلام شده که در مجموع 7 هزار و 293 نفر در محل، درمان و 14 هزار نفر به مراکز درمانی سراسر کشور انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید فطر 208 حادثه پرتلفات گزارش و ثبت شده است، افزود: 128 مورد از حوادث پر تلفات مربوط به حوادث ترافیکی است که پر تلفات ترین حوادث مربوط به برخورد دو دستگاه مینی بوس در محور شاهرود- آزادشهر -جنگل ابر با 24 نفر مصدوم، برخورد پژو با آردی در محور تویسرکان-کنگاور با 9 مصدوم، تصادف زنجیره ای در محور یاسوج - اقلید در تنگه مهربان با 10 نفر مصدوم، واژگونی پژو در محور کرمان - ماهان با سه نفر مصدوم و دو نفر کشته، برخورد پراید و پژو در محور سبزوار - قوچان با 12 نفر مصدوم و در محور رشت - فومن برخورد پراید با پژو با 11 نفر مصدوم بوده است.

خالدی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوادث پر تلفات در ایام تعطیلات  عید فطر 722 نفر مصدوم شدند و 285 آمبولانس اورزانس 115 برای ارائه خدمات به آنها به محل اعزام شدند.

سخنگئوی اورژانس کشور الگوی سفر مردم به مناطق کشور را  مشابه بیشترین حوادث اورژانس در استانهای کشور  دانست و گفت: بیشترین ماموریت اورژانس 115 در کشور مربوط به استانهای خراسان رضوی، مازندران، تهران، اصفهان و فارس بوده است.

وی تعداد ماموریت های اورژانس هوایی در این ایام را 32 ماموریت عنوان کرد و گفت: از این تعداد ماموریت، 16 ماموریت ترافیکی و 16 ماموریت دیگر غیر ترافیکی بوده است که در ماموریت های ترافیکی 39 نفر مصدوم و در ماموریت های غیر ترافیکی نیز 30 نفر بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شدند و کوچکترین فردی که از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شد، دختر بچه ای 2 ساله بوده که به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شد.

خالدی به پیش بینی و تمهیدات لازم وزارت بهداشت برای ایام تعطیلات عید فطر اشاره کرد و گفت: چند سالی است که موج دوم سفرها در فصل تابستان در مدت تعطیلات عید فطر است و اورژانس کشور نیز دستورالعملی برای این ایام به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در دستورالعمل ابلاغی اورژانس به دانشگاه های علوم پزشکی در مورد پوشش آمبولانس ها و موتورلانس ها در زمان نماز عید فطر، همکاری با پلیس برای محل های مناسب استقرار آمبولانس ها جهت دسترسی بهتر مردم، تامین تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی برای اورژانس های بیمارستانی و حضور متخصصان مقیم  تاکیداتی شده است تا مردم بدون هیچ گونه مشکلی از خدمات اورژانسی و درمانی بهره مند شوند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha