کد خبر: انجام-بالغ-بر-۱۵۴-هزار-و-۳۵۰-ماموریت-او
۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲

معاون اورژانس کشور با اشاره به تعداد ماموریت های انجام شده در ایام تعطیلات نوروز،گفت:از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه،۱۵۴۳۵۳ ماموریت،توسط نیروهای اورژانس با آمبولانس،اتوبوس آمبولانس و امداد هوایی انجام شده است.

 

فرهاد رضوانی معاون اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری سلامت، در خصوص ماموریت های نیروهای اورژانس طی تعطیلات نوروزی، گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز یک شنبه 15 فروردین ماه سال جاری، آماده باش کامل بودیم.


معاون اورژانس کشور اظهار داشت: 2158 پایگاه در این ایام، مشغول خدمت رسانی بودند که از این تعداد، 833 پایگاه، شهری و 1325 پایگاه، جاده  ای بوده است. همچنین 19 پایگاه هوایی در سراسر کشور کار انتقال مجروحین را انجام دادند.


رضوانی به تعداد آمبولانس هایی که در انجام ماموریت های این  مدت به کار گرفته شدند، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تعداد 4970 آمبولانس در این ماموریت ها، به کار گرفته شدند که از این تعداد 57 اتوبوس آمبولانس و 30 موتور آمبولانس بودند.


وی با بیان این که 290 ایستگاه سلامت در این ایام، فعال بودند، تصریح کرد: ایستگاه های سلامت در ورودی شهرها مستقر بودند که اگرهم وطنی نیاز سریع به خدمات اورژانس مثل داروهای سرماخوردگی و مسکن داشتند، همکاران ما در اختیارشان قرار می دادند.


معاون اورژانس کشور با اشاره به نیروهایی که این مدت، به هم وطنان خدمت رسانی کردند، گفت: 18500 نفر نیروی انسانی در این ایام به هم وطنان خدمت رسانی کردند. در مناطق دریایی مثل جزیره قشم، 2 شناور دریایی داشتیم که اگر برای مسافران دریایی اتفاقی افتد، تحت پوشش قرار دهیم.


رضوانی خاطرنشان کرد: از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه،154353 ماموریت، توسط نیروهای اورژانس با آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و امداد هوایی انجام شده است.


وی به تجهیز اورژانس کشور و ناوگان هوایی در سال جاری اشاره  و تصریح کرد: با توجه به این که عمر مفید آمبولانس ها تقریبا 5 سال است و فرسوده شده اند، قصد جایگزینی داریم. بنابراین تعداد 3000 آمبولانس خریداری شده که 800 آمبولانس از این تعداد در حال ورود به کشور و توزیع ببن دانشگاه های کشور است.


معاون اورژانس کشور در پایان، گفت: بر اساس آنچه وزیر بهداشت گفته اند، تلاش بر این است که تمام استان های کشور به امداد هوایی مجهز شوند که ان شاالله با فراهم شدن زیرساخت ها از نظر نیروی انسانی و لجستیک، آمادگی فراهم و این اتفاق انجام شود.
کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha