کد خبر: انتقال-ژن‌-سالم‌-به-نسل‌های-آینده-را
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران بیان داشت: سلامت خانواده، اولویت اصلی امروز جوامع بشری است و به منظور کیفی‌تر شدن ساختار وجودی انسان، انتقال ژن‌ سالم‌تر به نسل‌های آینده را بر خود فرض می‌دانیم.

 

دکتر حمید چوبینه مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت بیان داشت: با توجه به اهمیت سلامت خانواده و ژنتیک در جوامع، مرکز سلامت مادر  و جنین به مناسبت هفته هلال احمر در این مجتمع افتتاح می‌شود.
چوبینه گفت: علاوه بر مرکز مذکور، بانک خون مجتمع دارویی درمانی هلال ایران چهارشنبه هفته جاری با حضور مسؤلین کشوری و جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود.
وی با بیان این که ژنتیک عامل مهمی در وراثت به شمار می‌آید، تصریح کرد: بیماری‌های مربوط سلامتی افراد را در جوامع تحت‌الشعاع قرار داده و به همین دلیل، مسؤل حفاظت از ژنتیک هستیم.
این استاد دانشگاه بیان داشت: سلامت خانواده، اولویت اصلی امروز جوامع بشری است و به منظور کیفی‌تر شدن ساختار وجودی انسان، انتقال ژن‌های سالم‌تر به نسل‌های آینده را بر خود فرض می‌دانیم.
چوبینه گفت: با افتتاح مرکز سلامت مادر و جنین، خدمات مشاوره به خانواده‌ها انجام می‌شود که ما را در دستیابی به اهدافمان یاری می‌نماید.
وی اظهار داشت: خدمات مشاوره برای قبل از ازدواج، دوران بارداری و حتی نسل جوانی که در دوران بلوغ قرار دارند تعریف شده است.
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران بیان داشت: چنانچه شناسایی بیماری ژنتیکی در دو سال نخست تولد انجام شود، از تبعات بعدی پیشگیری می‌شود. متاسفانه عدم آگاهی و توجه به این موضوع، لطمات بسیاری برای سلامت جامعه به همراه دارد.
چوبینه با بیان این‌که خدمات دو مرکز سلامت مادر و جنین و درمان ناباروری مجتمع دارویی درمانی هلال ایران مکمل یکدیگر هستند، یادآور شد: تمام خدمات در این مجتمع با بهره‌گیری از تجهیزات به روز ارائه می‌شود.

افتتاح بانک خون و رونمایی از آمبولانس اهدایی بانک رفاه
وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: بیماران بسیاری برای دریافت خدمات دیالیز به این مجتمع مراجعه می‌کنند. به همین دلیل ضرورت تاسیس بانک خون احساس می‌شد تا در صورت نیاز از فرآوده‌های خونی برای درمان استفاده شود.
وی افزود: سازمان انتقال خون برای تاسیس این بانک اطلاعات درمانی همکاری ارزنده‌ای داشت.
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران همچنین خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از بیماران، دفتر مشاوره‌ای با ساختاری متفاوت از گذشته نیز به مناسبت هفته هلال احمر افتتاح می‌شود تا روند درمان مراجعین به طور کامل انجام شود.
چوبینه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که به روزرسانی تجهیزات یک امر ضروری در مجتمع‌های درمانی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ منعقد شده با بانک رفاه، پرداخت معادل 10 درصد از میانگین حساب‌های جاری مجتمع به‌عنوان کمک بلاعوض می‌باشد از جمله تعهدات بانک مجری می‌باشد. البته این مهم با تمرکز منابع مجتمع دارویی درمانی هلال ایران و نیز زیرمجموعه‌های تابعه نزد بانک صورت می‌گیرد.
وی افزود: این کمک بلاعوض در قالب خرید آمبولانس به صورت هر شش ماه یکبار یک دستگاه صورت می‌گیرد که در روز چهارشنبه، رونمایی از اولین آمبولانس انجام می‌شود.

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha