کد خبر: انتقاد-از-اجرای-طرح-کمک-پرستاربهیار-یک
۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴

جلسه شورای عالی نظام پرستاری کشور روز چهارشنبه با موضوع بررسی طرح کمک پرستاری یک ساله برگزار شد و اعضای موافق و مخالف در ارتباط با روند اجرای این طرح، نظرات خود را عنوان داشتند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، در جلسه روز چهارشنبه که به ریاست طاهره زاهد صفت رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور تشیکل شد، یکی از موضوعات دستور کار جلسه، طرح تربیت کمک پرستار یک ساله بود.

علی اشرف رحمان پناه عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، تربیت کمک پرستار یک ساله یا همان بهیار یک ساله را تهدیدی برای جامعه پرستاری دانست و گفت: من به مسئولین سازمان نظام پرستاری انتقاد دارم که چرا نتوانسته اند به عنوان متولیان حوزه پرستاری، این مشکل را حل کنند.

وی با تاکید بر تبعات منفی حضور کمک پرستار در مراکز درمانی با توجه به شرح وظایف نامشخص این افراد، افزود: من معتقدم اگر این اتفاق بیفتد، جامعه پرستاری دچار مشکلات جدی خواهد شد. زیرا، عملکرد این افرادبه پای پرستاران نوشته می شود.

رحمان پناه با اشاره به شنیده ها در ارتباط با وعده هایی که به این افراد داده می شود، گفت: شنیده شده به کسانی که متقاضی آموزش کمک پرستاری یک ساله هستند، وعده داده اند که ظرف یک سال پرستار می شوید.

وی ادامه داد: ممکن نیت است طراحان اصلی طرح این نباشد، اما کسانی که از این محل سوءاستفاده می کنند، فقط به دنبال منافع مادی و جذب مشتری هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور به اعضای جلسه هشدار داد که مراقب تبعات این طرح باشند.

وی افزود: کمک پرستار یک ساله گریبان پرستاری را خواهد گرفت و اگر دیر شود، نمی توان از گرفتاری های این طرح خلاص شد.

رحمان پناه بر حل مشکلات قانونی این طرح تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت، پرستاران باید مسئولیت بهیاران یک ساله را بر عهده بگیرند که در آن صورت، مشکلات و معضلات جدی برای جامعه پرستاری ایجاد خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha