کد خبر: انتظارات-رئیس-سازمان-امداد-و-نجات-از-رئ
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه نگاه به امداد و نجات باید مثل نگاه به نیروهای نظامی باشد، گفت: درخواست اصلی من از رئیس جمهور آینده نگاه ویژه به بحث مدیریت بحران به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور است.

مرتضی سلیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که درخواست شما به عنوان رئیس سازمان امداد و نجات از رئیس جمهور آینده چیست؟ گفت: من بارها از ابتدای حضورم در سازمان امداد و نجات عرض کرده ام که نگاه به سازمان امداد و نجات باید مثل نگاه به نیروهای نظامی باشد چرا که کشور ما همانقدر که در معرض تهاجامات نظامی ممکن است قرار گیرد به مراتب بیشتر در معرض بلایای طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد.

وی تاکید کرد: درخواست اصلی من از رئیس جمهور آینده نگاه ویژه به بحث مدیریت بحران به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور است.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: اگه بودجه های لازم محقق شود، تجهیز تیم های 13 گانه عملیاتی در سازمان امداد و نجات، توجه به تجهیزات انفراری و تیمی در رأس برنامه ها قرار دارد همچنین تقویت و ترمیم ناوگان لجستیگی امداد و نجات اولویت بودجه ای دیگر بوده و تشکیل و تقویت مراکز آموزش تخصصی امداد و نجات نیز در رأس فعالیت ها قرار دارد.

سلیمی ادامه داد: در  مرحله بعدی لزوم پرداختن به مانورها یا تمرین های امداد ونجات اهمیت فراوانی خواهد داشت و این مسئله مورد توجه قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش همگانی چه میزان جهت مقابله با حوادث و کاهش آسیب های ناشی از بلایا  در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: پاسخ گویی به حوادث و آموزش همگانی همواره و در طول نزدیک به یک قرن فعالیت جمعیت هلال احمر بوده و با این جمعیت همراه است.

این مقام ارشد در سازمان امداد و نجات یادآورشد:  امروزه نیز تقریبا تمام نظریه های علمی در مدیریت بحران بر این نکته تأکید دارد که تقویت جوامع و مردم اولین و مهم ترین گام در همه مراحل مدیریت بحران است لذا آموزش همگانی همواره در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد که در حال حاضر معاونت آموزش و پژوهش جمعیت گام های مهمی در این زمینه با اجرای طرح خادم برداشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته هلال احمر هستیم در این هفته،  افتتاح 6 پایگاه امداد ونجات در استان های لرستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان ، کردستان و سیستان و بلوچستان را شاهد خواهیم بود و  همچنین افتتاح دو پایگاه هوایی در آذربایجان شرقی و لرستان را در پیش داریم.

وی ادامه داد: تکریم از امدادگران و نجاتگران نمونه، زوج نمونه امدادگر، مربی نمونه داوطلب، پیشکسوت نمونه امدادگر، مخترع، محقق برجسته داوطلب در حوزه امداد و نجات نیز از برنامه های هفته هلال است همچنین توان افزایی تیم های کوهستان کشوری در منطقه سبلان و تکریم از خانواده های کارکنان سازمان امداد و نجات نیز در این هفته انجام خواهد شد.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha