کد خبر: انار-جوانی-شما-را-حفظ-می-کند
۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، از آنجایی که پیری یکی از عوامل اصلی بروز بیماری ها است، هدف قرار دادن این فرایند می تواند به درمان بیماری ها و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند؛ از همین رو محققان مؤسسه «پلی‌تکنیک فدرال لوزان» گام  جدیدی را به سمت این هدف برداشتند و در آزمایشات بالینی انسانی نشان دادند که نوعی ترکیب در برخی میوه ها از روند پیری جلوگیری می کند و هیچ عوارض جانبی ندارد.

براساس گزارش «نیواطلس»، محققان در این مطالعه بر روی ترکیبی به نام «urolithin A»  تمرکز کردند. به نظر می رسد که این ترکیب با بهبود عملکرد میتوکندری (بخشی از سلول که انرژی تولید می کند) از پیری جلوگیری می کند.

گفتنی است؛ این ترکیب به طور طبیعی در هیچ غذایی یافت نمی شود اما بیومولکول های موجود در میوه هایی مانند انار و تمشک در روده انسان به urolithin A تبدیل می شوند.

محققان پس از تهیه این ترکیب، آن را در دوزهای مختلف خوراکی به گروهی متشکل از 60 سالمند دادند. همچنین این تیم ایمنی و اثر این ترکیب را در یک دوره 28 روزه آزمایش کرد و دریافت که مصرف urolithin A هیچ عوارض جانبی ندارد.

طبق این گزارش، دانشمندان دریافتند که مصرف دوز 500 تا هزار میلی گرم از این ترکیب، در بیان ژن میتوکندری در سلول های عضلات اسکلتی موثر بوده و فعالیت بیوژنز میتوکندری را تحریک می کند.

امید است که این ترکیب بتواند از کاهش حجم ماهیچه های اسکلتی که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد، جلوگیری کند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha