کد خبر: امیرعبداللهیان-قدرت-سازمان‌های-مردم
۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۰۰

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت بر نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد مدافع فلسطین در انعکاس مظلومیت مردم فلسطین، تقویت مقاومت و نیز چالش‌آفرینی جدی برای صهیونیست‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از    خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین عصر امروز (پنجشنبه 5 اسفند) در همایش بین المللی فعالان و سازمان های مردم نهاد مدافع فلسطین که در هتل استقلال تهران برگزار شد، با قدردانی از حضور تمامی میهمانان و شرکت کنندگان در کنفرانس و همایش گفت: حضور قابل توجه میهمانان در کنفرانس و همایش حمایت از انتفاضه فلسطین بیانگر حمایت از زنان، کودکان و مردم مظلوم فلسطین و حمایت از آزادی قدس و فلسطین از نهر تا بحر است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ادامه داد: همایش امروز مربوط به سازمان های مردم نهاد مدافع فلسطین است که نقش مهمی در حمایت از انتفاضه دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش بین المللی فعالان و سازمان های مردم نهاد مدافع فلسطین نتایج عملی و ملموسی برای کمک به فلسطینیان داشت.

امیرعبداللهیان افزود: امسال کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین همزمان با یکصدمین سالگرد اعلامیه بالفور، هفتادمین سال تقسیم و تجزیه فلسطین و پنجاهمین سال اشغال قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی بود.

وی گف: در چهار کمیته کنفرانس مسائل مختلفی بررسی شد و کمیته ان.جی.او ها در ادامه برگزاری کنفرانس امروز تشکیل جلسه داد، البته در مشورت هایی که ماه ها قبل از برگزاری اجلاس با رهبران فلسطینی صورت گرفت، نظرات آنها درخصوص نقش ان.جی.او ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اخذ شد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات برای مقابله با صهیونیست ها، موضوع مقاومت است و باید مقاومت از غزه تا کرانه و انشالله تمام سرزمین های اشغالی توسعه پیدا کند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تلاش های گسترده ای در خارج از فلسطین توسط ان.جی.او ها برای حمایت از مردم فلسطیین صورت گرفته و این نهادها بخش مهمی برای تحقق اهداف کنفرانس اخیر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به مشورت های صورت گرفته تاکید شد کمیته جوانان و زنان نیز در برنامه اجلاس قرار گیرد زیرا تلاش جوانان و زنان در غزه و کرانه باختری نقش مهمی در موضوع مقاومت دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: به علت بسته بودن مرزها امکان حضور تمامی میهمانان در کنفرانس وجود نداشت اما در سطح ممکن از حضور فلسطینی ها در اجلاس و کمیته های جوانان و ان.جی.او ها استفاده شد و گفت و گوهایی در کمیته های چهارگانه اجلاس که شامل کمیته جوانان، کمیته پارلمان، کمیته مقاومت و ان.جی.او ها صورت گرفت.

امیرعبداللهیان گفت: مقرر شد گروهی از مقامات ارشد مقاومت فلسطین، ان.جی.او ها، جوانان فلسطینی و ان.جی.او های غیرفلسطینی حامی مردم مظلوم فلسطین به همراه علاقه مندان از پارلمان های کشورهای مختلف در قالب کمیته عالی تشکیل شود و هر 6 ماه یکبار متناسب با نیازهای فلسطین نشست برگزار کند و اجرای تصمیمات را با دقت و سرعت پیگیری کند.

وی تصریح کرد: همایش بین المللی فعالان و سازمان های مردم نهاد مدافع فلسطین که امروز برگزار شد، نتایج خوبی در بر داشته و مقرر شده در قالب کمیته های کوچک در پایتخت های مهم جلساتی با حضور نمایندگان ان.جی.او های داخلی و خارجی فلسطینی و ایرانی تشکیل دهد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به جایگاه مهم ان.جی.او ها در نظام بین الملل گفت: افزود: ان.جی.او ها در موضوع فلسطین می توانند نقش مهمی ایجاد کنند و سوابق کاری آنها در دنیای معاصر این موضوع را اثبات می کند؛ این نهادها می توانند صدای مردم مظلوم فلسطین را به دنیا منعکس کرده و در شکستن محاصره ها چالش جدی برای صهیونیست ها باشند.

امیرعبداللهیان افزود: این نهادها همچنین می توانند در انعکاس مظلومیت زنان و کودکان فلسطین نقش مهمی داشته باشند و در تقویت مقاومت و پیروزی فلسطینیان موثر باشند.

وی با اشاره به زحمات حسین شیخ الاسلام دبیرکل سابق کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: مردم نام شیخ الاسلام را در جمهوری اسلامی ایران با نام فلسطین می شناسند البته از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنفرانس و همایش مذکور نیز تشکر می کنم.

امیرعبداللهیان گفت: از معاون دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که تجربیات خوبی در حوزه فعالیت های غیرحکومتی نیز دارد، تشکر می کنم.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل یادآور شد: کثرت میهمانان در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نقطه قوت این اجلاس بود؛ از تمامی میهمانان، شرکت کننندگان و برگزار کنندگان این اجلاس و همایش بخصوص مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از جموری اسلامی ایران این کنفرانس را برگزار کرد، تشکر و قدردانی می کنم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha