کد خبر: امسال-حج-تمتع-برگزار-نمی-شود
۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه آیین تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال حج تمتع برگزار نمی شود.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااعلام این خبر افزود: به دلیل ایجاد کارشکنی از سوی مقامات دولت عربستان سعودی و عدم پاسخگویی آنها به نکات مورد نظر ما امسال عملا نمی توان حج تمتع را در این شرایط برگزار کرد.

وی گفت: سازمان حج و زیارت فردا طی بیانیه ای این خبر را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

جنتی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است موضوع تامین امنیت زائران و حفظ حرمت و کرامت آنهاست که با توجه به پیشینه و سابقه دولت عربستان نسبت به بی حرمتی به زائران ما و شهادت بسیاری از مسلمانان جهان و هموطنان کشورمان امسال حج تمتع نخواهیم داشت.

وی افزود: در زمینه اجرایی و زمانی نیز ما زمان را از دست داده ایم و نمی توان در این مدت امکانات لازم از جمله محل استقرار، شرایط رفاهی، تغذیه و ... حجاج کشورمان را فراهم آوریم.

جنتی گفت: به نظرم این رفتار دولت عربستان تعمدی است و اعلام موضع کشور ما در این زمینه لازم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم رعایت شئونات اسلامی در برخی گالری ها افزود: با گالری هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند موظف به رعایت مجموعه قوانینی هستند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha