کد خبر: اقدامات-در-خور-توجه-پلیس-در-مبارزه-با-قا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴

رئیس دستگاه قضا با تقدیر و تشکر ویژه از همه فرماندهان و پرسنل خدوم ناجا به جهت تلاش و اقدامات جهادی گفت: تعامل خوبی میان دستگاه قضا و نیروی انتظامی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، آیت الله "صادق آملی لاریجانی" در دومین روز از بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با تسلیت سالروز شهادت امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) و امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: خداوند را برای توفیق حضور در این جلسه و در محضر فرماندهان ناجا شکر می کنم.

وی افزود: از همه فرماندهان گرامی و پرسنل خدوم ناجا که در سراسر کشور با تلاش ، جهاد و انجام وظیفه امنیت را برای مردم به ارمغان می آورند ، تشکر ویژه می کنم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امنیت در هر کشوری یک نیاز اساسی است و بدون امنیت تحقق توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست، مسئولیت خطیر و عظیم تأمین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.

این مقام عالی قضائی خاطر نشان کرد: ناجا براساس قانون ، ارتباط گسترده و تعامل مطلوبی با قوه قضائیه دارد و در این سال ها شاهد همکاری خوب و در سطح عالی بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه هستیم و این تعاملات موجب ارتقاء سطح امنیت می شود.

آیت الله آملی لاریجانی بیان کرد: امروز نیروی انتظامی در اقصی نقاط شهرها ، مرزها و بخش های مختلف کشور استقرار دارد و این استقرار، امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به ناامنی های منطقه خاطر نشان کرد: با وجود ناامنی ها پیرامون کشورمان به فضل الهی و با جهاد همه نیروهای مسلح و دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد یک امنیت مطلوب و مستمر در کشور هستیم.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: انجام وظیفه در جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم یک عبادت بزرگ محسوب می شود و در نظام ما که مبتنی بر مردم سالاری دینی است خدمت به مردم از بالاترین توفیقات است .

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر مردم سالاری و آراء و اعتماد مردم در چارچوب ارزش های دینی و اسلامی است و این بارزترین وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام هاست.

وی خاطر نشان کرد: اساس حکومت ما بر " توحید " است و تلاش جهت استمرار و استقرار چنین نظام توحیدی و ارزشی یک توفیق می باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اساس عمل نیروهای مسلح "عبادی " است ، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زبان گفتمان و عمل اثبات کرده است که حامی مستضعفان و مظلومان است، در حالی که برخی از کشورها داعیه حمایت از مظلوم دارند می بینیم که با رژیم منفور صهیونیسم در ارتباط هستند این در حالی است که اینها چون سعودی ها ادعای ادامه راه پیامبر(ص) را دارند.

این مقام عالی قضائی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق مظلومان جهان بوده و حمایت از مردم عراق ، سوریه و یمن بیانگر این روحیه و رویکرد جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وظایف و مأموریت های نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: تلاش ناجا در راستای تولید، تأمین و حفظ امنیت در کشور به معنای اهتمام به امور مسلمین است، در روایات بسیاری آمده که خدمت به همنوع اجر و ثواب بسیاری دارد و تقرب الی الله است، خدمتی که ناجا انجام می دهد عین عبادت است.

آیت الله آملی خطاب به فرماندهان و کارکنان ناجا اظهار کرد: قدر خود را بدانید چرا که تلاش شما در برخورد با اشرار ، قاچاقچیان ، مخلان نظم و امنیت و ... تعریف و معنی دقیق خدمت به نظام اسلامی است.

این مقام عالی قضائی ادامه داد: قانون وظایف ناجا را به آرمان و اهداف جمهوری اسلامی ایران متصل کرده  و در قانون اساسی وظایف بیست و ششگانه نیروی انتظامی به خوبی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در همسایگی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اقدامات مطلوب ناجا را در مبارزه با مواد مخدر و قاچاق شاهدیم که اگر مبارزات و مقابله نیروی انتظامی با این معضلات نبود شاهد آسیب های بسیاری در کشور بودیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی حرکت در مسیر حفظ، استقرار و استمرار جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران حول محور توحید است و همواره باید با رجوع به قرآن مسیر صحیح زندگی را درک کنیم و امیدوارم شما عزیزان در ماه مبارک رجب مورد عنایت خاص خداوند باشید.

 گزارش عملکرد  ناجا به رئیس دستگاه قضا

گفتنی است، سردار " حسین اشتری" پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا ضمن تبیین اهداف بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا ، گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته و آغازین روزهای سال جاری ارائه کرد.

فرمانده ناجا افزود: بحمدالله نیروی انتظامی توانست مأموریت های متنوع و گسترده خود را در سال گذشته با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به فعالیت و راه اندازی قرارگاه نوروزی امام علی (ع) ادامه داد: اجرای طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند  سال 95 کلید خورد و تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشت و همکارانم در سراسر کشور در این ایام خدمات مطلوبی به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه کردند.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: علیرغم افزایش خودرو به ناوگان خودرویی کشور شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای هستیم و تداوم این رویکرد را به جد دنبال می کنیم.

وی مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت های جدی ناجا برشمرد و گفت: تمرکز بر باندهای بزرگ و سازمان یافته ، کنترل مبادی ورودی ، رسمی و ... از رویکردهای ناجا در مبارزه با قاچاق است که ان شاء الله با حمایت قوه قضائیه بتوانیم در سال جاری مقابله جدی تری با این معضل داشته باشیم.

سردار اشتری با اشاره به انتخابات پیش رو ، از آمادگی نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن خبر داد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به تعامل مطلوب میان فرماندهان و مراجع قضائی ادامه داد: همواره نیازمند حمایت و پشتیبانی قضائی هستیم چرا که پشتیبانی قضائی موجب سرعت عمل بیشتر نیروی انتظامی در مأموریت ها می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha