کد خبر: افزایش-۲۴-هزار-تخت-بیمارستانی-تا-پایان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲

دکتر هاشمی با اشاره به وجود بیمارستان های جدید در حال ساخت در سایر استان ها، گفت: در حال حاضر هر آنچه که به بهره برداری می رسد بیمارستان هایی است که از گذشته کلنگشان زده شده است و نیمه کاره بودند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح بیمارستان بزرگ ۳۲۰ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد گفت: با افتتاح این بیمارستان و بیمارستان 220 تختخوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان تعداد 540 تخت به دو شهرستان استان خراسان شمالی اضافه می شود.

وزیر بهداشت با بیان این که هر دولتی معمولا ۴ تا ۵ هزار تخت بیمارستانی بیشتر تحویل نداده است، افزود: زمانی که شروع بکار کردیم قول بهره برداری از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را دادیم و این در حالی بود که بسیاری از افراد می گفتند این غیر ممکن است اما امروز نه تنها ۲۱ هزار تخت به بهره برداری رسید بلکه توانستیم ۳ هزار تخت دیگر هم تا پایان دولت یازدهم به ۲۱۰۰۰ تخت وعده داده شده اضافه کنیم.

دکتر هاشمی ادامه داد: میتوان ادعا نمود که یک چهارم کل تخت هایی که تا کنون در کشور ساخته شده ، در این دولت ساخته شد و به بهره برداری رسید که این در ارتقاء ارائه خدمات درمانی و میزان رضایتمندی مردم تاثیر زیادی دارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که هنوز کمبود در تعداد تخت های بیمارستانی وجود دارد، گفت: حدود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که امیدواریم با کمک دولت های بعدی، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود بیمارستان های جدید در حال ساخت در سایر استان ها، گفت: در حال حاضر هر آنچه که به بهره برداری می رسد بیمارستان هایی است که از گذشته کلنگشان زده شده بوده و نیمه کاره بود، به طور مثال در سفر اخیر خود بیمارستانی را در محرومترین منطقه کشور افتتاح کردیم که ۱۸ سال پیش کلنگ آن زده شده بود.

وی افزود: پروژه هایی که در این دولت به اتمام رساندیم در روال عادی شاید بهره برداریشان نزدیک به ۲۰ سال طول می کشید.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ریاست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یکی از بهترین مدیران دانشگاه هستند و تلاش بسیاری برای ارتقاء دانشگاه خراسان شمالی در بین 57 دانشگاه کشور داشته اند.

دکتر هاشمی افزود: مجلس، دولت، استاندار و وزارت راه و شهرسازی برای افتتاح این پروژه ها کمک کرده اند.

وی خاطر نشان کرد : در تمامی دفعات حضور در این استان و ارزیابی دانشگاه، رضایتمندی بالای 80 درصد بوده و مردم از عملکرد حوزه سلامت راضی بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha