کد خبر: افزایش-سکته-قلبی-شدید-در-افراد-30-تا-40-سال
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۰۸

یک متخصص داخلی قلب با اشاره به علائم هشداردهنده سکته قلبی گفت: سبک زندگی ناسالم، عدم تحرک و عوامل محیطی همچون پارازیت‌ها، بروز سکته و بیماری‌های قلبی را در جامعه افزایش می‌دهد.

دکترمحمد مهدی کربلایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با نشانه های که  در بروز سکته قلبی باید جدی گرفته شوند،اظهارداشت: نشانه اصلی سکته قلبی درافراد احساس درد، سنگینی و فشار روی قفسه سینه البته بیشتر وسط  و پشت جناق قفسه سینه است همچنین نشانه های دیگری همچون تنگی نفس و... از علائم سکته قلبی می تواند باشد.

وی ادامه داد: معمولا درد قفسه سینه دراین افراد با فعالیت و راه رفتن بدترشده و با مسکن آرام نمی شود همچنین بیمار دچار سکته قلبی می گوید شدیدترین دردی است که تا به حال تجربه کرده و این احساس را داشته که گویا سینه اش می ترکد و یا منفجر می شود.

 این متخصص قلب بيمارستان فوق تخصصي نور افشار جمعيت هلال احمر در پاسخ به این سوال که دردها و اسپاسم های لحظه ای می توانند خطرناک باشند یا خیر؟ گفت: این دردها می توانند ناشی ازکمبود خون رسانی باشند که در این هنگام افراد در مرحله آنژین یعنی درد قفسه سینه که ناشی از انسداد ناقص خون رسانی به قلب است قرار دارند و بافت قلب از بین نرفته ومرحله پیش ازسکته بوده اگربیمار به پزشک مراجعه نکند موجب سکته قلبی می شود.

کربلایی افزود: بیماران درمرحله انسداد کامل خون رسانی قسمتی از بافت قلب آنها ازبین رفته و فرد دچار سکته قلبی می شود که لازم بوده افراد از آن پیشگیری کنند.

وی‌با اشاره به عوامل خطر بروز سکته و کمبود خون رسانی به قلب گفت: دیابت، استعمال سیگار، چاقی، چربی خون بالاو... می‌توانند شانس ابتلا به سکته قلبی را افزایش دهند همچنین استرس شدید نیز می تواند در بروز این مشکل موثر باشد.

این متخصص قلب تصریح کرد: پارازیت‌ها می توانند روی سلول های بدن اثر منفی گذاشته و باعث تغییرات داخل سلولی و مشکلات جدی همچون نازایی و سرطان برای نقاط مختلف بدن شده و دراین زمینه قلب هم به عنوان عضو فعال تحت تاثیرپارازیت ها قرارگرفته و رگ‌های خونی دچار مشکل شده ودرنهایت شانس بروز سکته و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

کربلایی عنوان کرد: راه های پیشگیری از سکته قلبی سبک زندگی سالم و صحیح است اما متـاسفانه درشرایط فعلی جامعه ما تعداد قابل توجهی از مردم سبک زندگی درست را ندارند و از فست فود‌ها، نمک، چربی زیاد و از میوه و سبزیجات کمتر استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است همه افراد 5روز در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنند،گفت: ورزش و فعالیت برای همه به دلیل پیشگیری از مشکلات قلبی ضرورت دارد بنابراین پیاده‌روی حتی برای کسانی که سکته قلبی کرده اند بعد از مدتی توصیه می شود.

وی در پایان عنوان کرد: بر اساس آمار، تحقیقات و تجربه، سکته قلبی درمردان بیشتر از زنان است همچنین بروز این مشکل در کشور ما به دلیل نداشتن سبک زندگی سالم رو به افرایش بوده ومربوط به سن خاصی نیست و در بین افراد درسنین 30 تا40 سال سکته قلبی شدید بسیار مشاهده می شوداما درقدیم و کشورهای پیشرفته سکته قلبی بین سن 60 تا 70سال بوده است.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha