کد خبر: افزایش-تلفات-سانحه-سقوط-هواپیما-در-قرق
۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

مقامات قرقیزستان اعلام کردند: صبح امروزدر سانحه سقوط هواپیمای باری بر روی خانه های نزدیک فرودگاه بیشکک، 35 نفر از جمله شش کودک­ کشته شدند.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از رویترز، وزارت امور اضطراری قرقیزستان اعلام کرد: یک هواپیمای باری ترکیه در قرقیزستان سقوط کرده است.
دولت قرقیزستان از مرگ 32 نفر در سقوط هواپیمای باری ترکیه خبر داد.
 
وزارت بهداشت قرقیزستان در آمار اولیه اعلام کرد: امدادگران اجساد یکی از خلبانان هواپیما و 15 نفر از مردمی را که این هواپیمای بوئینگ 747 بر روی خانه های آنها سقوط کرده است پیدا کرده اند.
 
مقامات فرودگاه بین المللی ماناس قرقیزستان روز دوشنبه از تعطیلی این فرودگاه به دنبال وقوع سانحه هوایی نزدیک بیشکک خبر دادند.
 
بخش مطبوعاتی فرودگاه بین المللی ماناس اعلام کرد این فرودگاه به دنبال سانحه­ سقوط هواپیمای باری ترکیه نزدیک بیشکک فعلا هیچ خدماتی پروازی ارائه نمی دهد.
خدمات اورژانس قرقیزستان اعلام کرد شش کودک در بین قربانیان این حادثه دیده می شوند و بیشتر تلفات این سانحه ساکنان خانه هایی بوده اند که این هواپیما روی آنها سقوط کرده است.
 
یک مسؤل بلند پایه وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان در رادیو قرقیزستان اعلام کرد ساعت 7 و 40 دقیقه به وقت محلی (ساعت 1 و 40 دقیقه) یک فروند هواپیمای باری متعلق به یک شرکت هواپیمایی ترکیه که از هنگ کنگ (چین) حرکت کرده بود، به علت شرایط نامساعد ­جوی که خلبان نتوانسته بود باند را ببیند، ­نزدیک فرودگاه ماناس در بیشکک سقوط کرد.
بنابر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری قرقیزستان، این هواپیمای باری متعلق به شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) بود و قرار بود توقفی در فرودگاه بیشکک داشته باشد. استانبول مقصد نهایی این هواپیما بود.
المیرا چریپووا، سخنگوی وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان گفت در این سانحه 15 خانه ویران شده است.
یک مسئول دیگر این وزارتخانه گفت عملیات گسترده امداد و نجات در حال انجام است.
یک شاهد عینی گفت: چیزی از خانه ها نمانده است، مردم با همه اعضای خانواده و کودکانشان کشته شده اند. بسیاری از آنها در خواب بودند که این سانحه روی داد.
بنابر اعلام رسانه های قرقیزستان، این سانحه نزدیک منطقه داچا-سو، نزدیک فرودگاه پایتخت این کشور فقیر آسیای مرکزی روی داد و همه پروازها در این فرودگاه ­تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
دولت در بیانیه ای اعلام کرد معاون نخست وزیر به همراه وزیر­ شرایط اضطراری و وزیر راه و ترابری به محل حادثه رفته اند.
بنا بر اعلام رسانه های قرقیزستان، الماس بیک آتامبایف، رئیس جمهور این کشور نیز سفر خود را به چین لغو کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha