کد خبر: افزایش-ابتلا-به-سرطان-خون-در-تهران-طی-یک
۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶

رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این‌که طی یک دهه اخیر نرخ ابتلا به سرطان خون در تهران افزایش قابل تاملی داشته است، خاطرنشان ساخت: در مرز هشدار قرار داریم.

 

محمدرضا قوام نصیری رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، با اشاره به این‌که سرطان خون می‌تواند به دلیل  نوعی تغییرات کروموزومی حاصل شود، بیان داشت: فلادلفیا، سی‌ام‌ال و لوسمی میلوئیدی مزمن از جمله تغییرات کروموزومی هستند که سبب بروز سرطان خون می‌شوند.
قوام نصیری ادامه داد: کودکان نسبت به افراد بالغ، حساسیت بیشتری به سرب دارند که منبع جدی آن فرآورده‌های دود اگزوز و بنزین است.
وی با بیان این‌که روند پالایش بنزین در کشور به درستی انجام نمی‌شود، متذکر شد: زمانی که سرب وارد دستگاه تنفس شود، جذب خون و مراکز جذب استخوان خواهد شد.
رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به این‌که طی یک دهه اخیر نرخ ابتلا به سرطان خون در تهران افزایش قابل تاملی داشته است، خاطرنشان ساخت: در مرز هشدار قرار داریم؛ سرب موجود در بنزین تمام افراد را تهدید می‌کند.
قوام نصیری در رابطه با سرطان دهان نیز خاطرنشان کرد: علاوه بر آن‌که مصرف قلیان در بروز سرطان‌ دهان تاثیر می‌گذارد، توجه نکردن نسل جوان امروز به بهداشت دهان و دندان و انجام ندادن معاینات سالیانه دندانپزشکی می‌تواند در بروز این نوع سرطان‌ موثر باشد.
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به چگونگی تاثیر قلیان در بروز سرطان‌ دهان تصریح کرد: در ورتی که علاوه بر برگ توتون مواد روانگردان نیز در قلیان وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به سرطان‌ دهان و تحریک مخاط این ناحیه بیشتر خواهد شد.

قوام نصیری بیان کرد: برگ‌های دخانیات و مواد موجود در توتون نیز می‌تواند سرطان‌ دهان را در فرد ایجاد کند، اما احتمال بروز این بیماری بر اثر مصرف قلیان میوه بیشتر است.

کد خبرنگار:41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha