کد خبر: افرادی-به-نام-طب-سنتی-با-اعتقادات-مردم-ب
۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۹

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی به طب سنتی رویکرد دینی داده و با نام داروی امام رضا(ع)، داروی امام جواد(ع)، داروی شفای حضرت زهرا(س) و.... از اعتقادات مردم سو استفاده می کنند و با دادن معجون های غیر علمی دست به طبابت می زنند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمود خدادوست در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور طی سخنانی گفت: طب سنتی امر بسیار مهمی است اما نباید اجازه داد که افرادی ناآگاه در این زمینه مداخله کرده و در این عرصه خدشه وارد کنند.

وی گفت: آنچه نگرانی را در خصوص طب سنتی زیاد کرده این است که موجب شده که برخی از این امر سو استفاده کرده و نسبت به این علم خدشه وارد کنند.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت عنوان داشت: در مراجع قضایی نیز شاهد وجود تعداد بالای پرونده در این زمینه هستیم و حتی شاهد فوت نیز بوده ایم.

دکتر خدادوست گفت: افرادی نیز حتی به طب سنتی رویکرد دینی داده و با نام داروی امام رضا(ع)، داروی امام جواد(ع)، داروی شفای حضرت زهرا(س) و.... از اعتقادات مردم سو استفاده می کنند و با دادن معجون های غیر علمی دست به طبابت می زنند.

وی گفت: ما در این راستا نگرانی و دغدغه داریم و به عنوان متولی سلامت کشور مخالف ترویج این گونه طب سنتی بدون کار علمی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha