کد خبر: افتتاح-سامانه-اوقات-فراغت-در-ماه-آینده
۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

معاون ساماندهی امور جوانان توسعه سازمان های مردم نهاد جوان، برگزاری جشنواره اتفاق و راه اندازی خانه های جوان را به عنوان سه اتفاق مهم در حوزه جوانان معرفی کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان امسال 31 خانه جوان راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاري سلامت  محمدرضا رستمی در نشست با نخبگان اجتماعی و منتخبین سازمان های مردم نهاد جوانان عنوان کرد: شاید یکی از دغدغه های اصلی که در سال گذشته دنبال شد موضع تشکیل و توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان بود که این مهم همواره با مشکلاتی هم روبرو بوده است و مخالفت هایی زیادی در ابتدا با این مسئله شد اما با حمایت های وزیر ورزش و جوانان و همچنین پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه شاهد توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان بوده و حتی در جهت شکل گیری شبکه های اجتماعی این سازمان ها و بعد از آن ایجاد مجمع ملی جوانان اقداماتی در حال انجام است.
رستمی با بیان اینکه چند اتفاق خوب و مبارک در حوزه جوانان افتاده است افزود: اتفاق اول افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان است که اکنون 1500 سازمان مردم نهاد جوان در کشور ایجاد شده و 200 سازمان دیگر نیز در حال دریافت مجوزند.
وی دومین اتفاق را رتبه بندی سازمان های مردم نهاد جوانان معرفی کرد و گفت: تا پایان امسال 1700 سازمان مردم نهاد جوانان خواهیم داشت که با قولی که در گذشته دادیم مطابقت دارد. این سازمان ها باید رتبه بندی و ارزیابی شوند که این امر را از طریق برگزاری جشنواره اتفاق پیش بینی کرده ایم و با برگزاری این جشنواره سمن ها رتبه بندی می شوند.
معاون ساماندهی امور جوانان سومین اتفاق مهم در حوزه جوانان را راه اندازی خانه های جوان در استان های مختلف دانست و اظهار داشت: خانه های جوان محلی برای هم اندیشی و هم افزایی جوانان است که ما تا هفته گذشته 10 خانه جوان را افتتاح کردیم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم بتوانیم 31 خانه جوان در سراسر کشور راه اندازی کنیم.
وی در تایید سخن وزیر ورزش و جوانان در خصوص کاهش جوان هراسی در دولت یازدهم گفت: من نیز موافقم که در دولت یازدهم جوان هراسی کاهش یافته است و تمامی مواردی که عنوان کردم شاهد این موضوع است.
رستمی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص افتتاح سامانه صدور اعتبارنامه تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: یکی از چالش هایی که همواره با آن مواجه بودیم دشواری در ارتباط با جوانان بود که به منظور آسان تر کردن این مهم و تسهیل فرایند دریافت مجوز سازمان های مردم نهاد جوانان سامانه ای طراحی شد که امروز افتتاح می شود همچنین 5 سامانه دیگر نیز در حوزه جوانان تا پایان امسال افتتاح خواهد شد که از جمله آن افتتاح سامانه اوقات فراغت در ماه آینده پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha