کد خبر: اعتبارات،-پاشنه-آشیل-بخش-سلامت-است
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در نشست هم اندیشی جامعه پزشکی با منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: معدل اعتبارات حوزه سلامت طی دو دهه اخیر، کسری از ۱۰ درصد است؛ در حالی که حداقل ۱۶.۵ درصد از منابع عمومی کشور می بایست به این بخش تزریق شود.

زالی با تاکید بر این که قدر مطلق اعتبارات حوزه سلامت پایین است، خواستار مشارکت نمایندگان برای رفع مشکلات مربوطه شد.

وی همچنین از رتبه ۱۵۹ ایران به لحاظ منابع عمومی در تامین سلامت خبر داد و افزود: با توجه به چالش های بسیار بخش سلامت، اعتبارات و نحوه تخصیص آن به این بخش کافی نیست.

 

واگرایی بین منافع مردم و جامعه پزشکی وجود ندارد

زالی در ادامه با تاکید بر این که اعتقاد داریم هیچ واگرایی بین منافع جامعه پزشکی و مردم وجود ندارد، اگر تلاش پزشکان در دوران تحریم نبود، امروز تعریفی از ارائه خدمات بهداشت و درمان وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز غیرممکن در حوزه پزشکی داخل کشور وجود ندارد و اطبای ایرانی صاحب نام در منطقه آسیای جنوب غربی هستند.

زالی با تاکید بر این که تخریب جامعه پزشکی نفعی برای مردم ندارد، اذعان داشت: بحث تعرفه ها هنوز مشکل جدی در بخش سلامت است و با گذشت دو ماه از سال، هنوز اعلام نشده است.

رییس سازمان نظام پزشکی در پایان با تاکید بر حضور بخش خصوصی اذعان داشت: باید از منافع بخش غیردولتی در حوزه پزشکی صیانت کرد.

زالی گفت: در حال حاضر نیاز به تجهیز ۸۰ هزار تخت درمانی داریم که با اعتبارات دولتی، انجام آن به ۲۵ سال زمان نیاز دارد.

کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha