کد خبر: اظهار-نگرانی-سازمان-بهداشت-جهانی-از-شی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از تک تایمز، بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی روزانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به امراض مقاربتی مبتلا می شوند که عدم استفاده از لوازم پیشگیری عامل اصلی این مساله است.

 مجموع تعداد افرادی که هر سال به بیماری های مقاربتی مختلف مبتلا می شوند به حدود 376 میلیون نفر می رسد. آمار سازمان بهداشت جهانی چهار بیماری مقاربتی اصلی را در بر می گیرد که عبارتند از کلامیدیا، گونوره آ، تریکوموناس و سیفلیس.

پیتر سالاما یکی از مدیران ارشد سازمان بهداشت جهانی در مورد ناتوانی سازمان بهداشت جهانی در جهت متوقف کردن روند رشد ابتلا به بیماری های مقاربتی در جهان اظهار نگرانی کرده و افزوده باید تلاش های کشورهای جهان در این زمینه افزایش یابد تا همگان بتوانند به ابزار و وسایل پیشگیری از بیماری های مقاربتی دسترسی یابند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در میان مردان و زنان 15 تا 49 ساله در سال 2016 در حدود 127 میلیون مورد کلامیدیای جدید، 87 میلیون مورد گونوره آ جدید، 6.3 میلیون مورد سفلیس جدید و 156 میلیون تریکوموناس جدید شناسایی شده است.

در شرایطی که بسیاری از این نوع عفونت ها با درمان قابل مداوا هستند، بی توجهی به آنها می تواند منجر به ناباروری، بیماری های قلبی، مشکلات عصبی، حاملگی های غیرطبیعی، افزایش احتمال ابتلا به ایدز و غیره شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha