کد خبر: اطلس-سرطان-در-اولین-کنگره-بین-المللی-پی
۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۵

کتاب اطلس سرطان در حاشیه اولین کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان ها رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر حسین دانشور دبیر اجرایی کنگره بین المللی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان ها ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب اطلس سرطان گزارش جامع و مدونی از آمار و اطلاعات بسیار مهم و ضروری در مورد سرطان را به روش کاملا خلاقانه و مدرن به تصویر کشیده است تا منبع قابل دسترس و ضروری برای تمام افرادی که درگیر مبارزه با سرطان هستند در دسترس قرار گیرد.

وی افزود: این اطلس اطلاعات لازم را در اختیار تمام گروه های ذینفع از جمله مدیران و سیاستگذاران، متخصصین علوم پایه و بالینی، محققان و دانشجویان، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه و مردم قرار می دهد.

دکتر دانشور گفت: اين کتاب به روز و مبتني بر شواهد، انبوهي از داده‌هاي قانع‌کننده براي کمک به مبارزه عليه سرطان در کشورهاي سراسر دنيا را ارائه مي‌دهد.

وی افزود: اين ويراست از اطلس سرطان منحصربه‌فرد است چرا که نظرات کارشناسان سراسر جهان را با بيش از 40 نويسنده و منتقد در کنار يکديگر قرار داده است و عنوان منبعي براي گروه‌هاي مختلف طراحي شده است و نيز کارشناسان همکار با سوابق گوناگون مانند مراکز دانشگاهي تا نهادهاي دولتي و سازمان‌هاي غيردولتي در تهيه آن تلاش کرده‌اند.

دبیر اجرایی اولین کنگره سرطان اضافه کرد، خوشبختانه در بيشتر نقشه‌هاي اين کتاب وضعيت سرطان، عوامل خطر و اقدامات صورت گرفته مربوط به ايران هم وجود دارد.

گفتنی است اطلس سرطان در136 صفحه در قطع بزرگ و چاپ تمام رنگی به همت شبکه ملی تحقیقات سرطان کشور به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha