کد خبر: استفاده-از-پزشکان-نیروهای-مسلح-برای-مع
۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : به منظور غربالگری دقیق مشمولان بیمار در فرایند معاینه اولیه ، حدود 1200 پزشک با اولویت پزشکان نیروهای مسلح ، در سراسر کشور به کارگیری شده اند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت سرهنگ "نجف حمید زاده " گفت : در راستای بهینه سازی موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی ، سازمان وظیفه عمومی با 1200 پزشک ، از بین پزشکان نیروهای مسلح در سطح کشور ، قرارداد همکاری امضاء کرده است .

وی در خصوص انتخاب پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان،گفت: پزشکان نیروهای مسلح به لحاظ موقعیت شغلی خود به آیین نامه معافیت های پزشکی تسلط داشته ، همچنین دسترسی وظیفه عمومی به این افراد، از نظر اجرای برنامه های آموزشی و نظارت بر عملکرد آنان آسان تر می باشد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد : به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان، درحال حاضر در سطح استان تهران ارتباط دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با پزشکان معاین اولیه به صورت الکترونیکی است که در صدد ایجاد و توسعه این نوع شبکه ارتباطی برای پزشکان معاین اولیه در سراسرکشور می باشیم .

وی ادامه داد  : برای انجام معاینه اولیه ، مشمولان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به پزشک معاینی که به محل سکونت فرد نزدیک باشد معرفی و پس از تکمیل فرم خود اظهاری و معاینه توسط پزشک ، نتیجه به دفاتر مذکور ارسال می شود.

معاون مشمولان و امور معافیت های این سازمان گفت : در صورتی که مشمول به نظر پزشک معاین اولیه اعتراض داشته باشد، طبق برگ خود اظهاری، درخواست وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می شود.

سرهنگ حمیدزاده در خاتمه گفت: در شهرستان های کوچکی که دسترسی به پزشک نیروهای مسلح وجود ندارد ، برای انجام معاینه اولیه مشمولان از پزشکان غیر نظامی مجرب و خوش نام استفاده می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha