مهندس کشاورزیان یکی از اهداف امضای تفاهم نامه بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت را استفاده از پتانسیل خانه های بهداشت مستقر در روستاها به منظور امر آموزش و توانمند سازی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی شب گذشته در نشست مشترک وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و امضای تفاهم نامه همکاری بین بخشی که با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، به اهمیت ارتقای ایمنی ترافیک جاده ها اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته خوشبختانه روند کاهشی را در تصادفات جاده ای داشته ایم.

کشاورزیان افزود: بیشترین آمار در این خصوص مربوط به سال ۸۵ با حدود 28 هزار نفر مرگ ناشی از تصادفات جاده ای است که این میزان در سال ۹۴ به حدود 16 هزار و 500 نفر کاهش یافته است و این درحالی است که در این 10 سال گذشته حدود 9 یا 10 میلیون خودرو جدید پلاک و به همین نسبت نیز موتورسیکلت جدید پلاک شده است و میزان تردد در جاده ها افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در چارچوب سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر متعهد هستیم که در زمینه کاهش تلفات جاده ای گام های موثرتری برداریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در این دوره، کمیسیون ایمنی راه ها به عنوان کمیسیون هماهنگی بین بخشی به صورت فعال تشکیل شده و فعالیت می کند، افزود: جلسات کمیسیون تقریبا ماهیانه تشکیل می شود اگرچه معتقدیم باید سطح این کمیسیون ارتقا پیدا کند و به لحاظ قانونی پشتوانه قوی تری داشته باشد.

کشاورزیان با ذکر اینکه کمیسیون ایمنی راه ها براساس مصوبه دولت تشکیل شده است و حدود یکسال از عمر آن می گذرد، گفت: البته همه دستگاه های دست اندرکار به این جمع بندی رسیده اند که باید یک شورای قوی تری را در این زمینه تعریف کنیم و ما نیز این هدف را تعقیب می کنیم.

وی با بیان این که در کمیسیون ایمنی راه ها بحث های مربوط به ایمنی تردد مورد بحث قرار می گیرد، گفت: اگر تصادفات جدی اتفاق افتاده باشد حتما گروه کارشناسی موضوع را بررسی می کند و پیشنهاداتی را در جهت بهبود تردد در این کمیسیون مطرح و تصمیماتی نیز گرفته می شود.

مهندس کشاورزیان گفت: سازمان راهداری هم به عنوان متولی نگهداری راه ها ، اولویتش ارتقای ایمنی است و کارهایی را برای حفظ و ارتقای ایمنی تردد در جاده ها به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین در ارتباط با نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی کشور اعم از مسافرتی و کالا و همینطور عملکرد رانندگان و شرکت ها و ناوگان های مسافری انجام می دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز با اطمینان می توانم بگویم که اگر راننده ای کارت سلامت نداشته باشد، به تبع آن کارت هوشمند فعالیت در سطح جاده ها را هم ندارد و همچنین کسی نمی تواند برای این راننده صورت وضعیت یا بارنامه برای تردد در سطح جاده ها صادر کند.

وی در ادامه افزود: اگر معاینه فنی ناوگانی منقضی شود از آنجایی که تمامی موارد به هم مرتبط است، به صورت اتوماتیک کارت هوشمند وی منقضی است و نمی توان برای آن ناوگان، صورت وضعیت و یا بارنامه صادر کرد.

کشاورزیان از نصب دوربین برای ثبت تخلفات سرعت که در دست اجراست، خبر داد و گفت: حدود یکسال و نیم پیش قراردادی را امضا کردیم و مقرر شد حدود 2 هزار دستگاه دوربین جدید نصب شود که حدود 500 عدد دوربین نصب شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در سازمان راهداری از گذشته پروزه هایی نیز انجام می شده است که الان نیز ادامه دارد، از جمله این پروژه ها را ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها هم به لحاظ سخت افزاری و هم آموزشی و نیز آموزش رانندگان و موتور سواران و عابرین پیاده عنوان کرد.

وی افزود: به همین منظور تفاهم نامه ای بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت امضا شد که براساس آن می توانیم از پتانسیل خانه های بهداشت که در مجموعه های روستاهای کشور مستقر هستند برای امر آموزش و توانمندسازی استفاده بکنیم.

کشاورزیان در پایان ابراز امیدواری کرد: تعهدی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی در راستای کاهش تصادفات جاده ای و حتی مصدومین پذیرفته است با حمایت مسئولین عملیاتی بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha