کد خبر: استعمال-دخانیات،-ریسک-ابتلا-به-سرطان-د
۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۹:۱۵

رییس جامعه متخصصین داخلی کشور سرطان مری، کولیت و معده را از شایع ترین سرطان‌های دستگاه گوارش برشمرد و به تشریح سرطان مری پرداخت.

 

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار سلامت و تغذیه خبرگزاری سلامت بیان کرد: فرد مبتلا به سرطان مری ابتدا هیچ گونه ناراحتی و گرفتاری ندارد، اما در پی گیر کردن غذا و آب به پزشک مراجعه می کند و پس از بررسی ها و معاینات دقیق سرطان مری تشخیص داده می شود.

وی طیف سنی ابتلا به سرطان مری را 25تا65 سالگی دانست و هشدار داد: به دلیل رژیم غذایی نادرست، استعمال دخانیات و ژنتیک بروز این سرطان در مردان نسبت به زنان بیشتر دیده می‌شود.

 متخصص داخلی با بیان این که سرطان های مری دو نوع است، اظهار داشت: درمان رادیوتراپی در قسمت تحتانی مری  و در قسمت بالاتر مری جراحی و شیمی درمانی مناسب است. بنابراین اقدامات درمانی به نوع آن بستگی دارد؛ حال آن که در پی مراجعه زود هنگام بیمار؛ درمان جراحی و رادیوتراپی مثبت واقع می شود، اما در صورت متاستاز به سایر ارگان های بدن و مراجعه دیر هنگام به مراتب درمان مشکل می شود.

فوق تخصص گوارش و کبد افزود: میزان شیوع سرطان مری به دلیل نداشتن آمار دقیق در کشور مشخص نیست، اما امکان دارد از هر 100هزار نفر 26 تا 30 نفر به آن مبتلا شوند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha