کد خبر: استان-اردبیل-از-قطب‌های-مهم-کشت-گیاها
۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۵

استان اردبیل به دلیل تنوع آب و هوایی از قطب های مهم کشت گیاهان دارویی در کشور به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاري سلامت ، رسول نیکخواه بهرامی رابط ستاد در استان اردبیل با اشاره به شرایط مناسب اقلیمی در استان اردبیل بیان کرد: کشور ایران به عنوان کشوری چهار فصل دارای بیش از 8 هزار گونه گیاهی است که استعدادهای آن را در بخش گیاهان دارویی بیش از پیش قابل عرضه و نمایان است،  در این میان استان اردبیل از استان های غنی در زمینه گیاهان دارویی است و مردم این استان از زمان‌های قدیم برای درمان بیماری‌های خـود از این گیاهان شفا بخش استفاده می‌کرده‌اند.


گیاهان دارویی شامل گل گاو زبان، زنجبیل ، ختمی ، دارچین ،پاپاور، آویشن و بابونه، به لیمو، نعناع فلفلی، بادرنجبویه، مریم گلی، آویشن باغی، گل راعی و... است.
این فعال حوزه فناوری با گویشی که حاکی از توسعه و پیشرفت گیاهان دارویی در استانش بود گفت: در استان اردبیل چیزی در حدود 35 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد که در زمینه های  تولید و فرآوری محصولات به عنوان شاخه استانی مشغول به کار هستند.


وی با اشاره به برگزاری جشنواره گیاهان دارویی روند معرفی نمایندگان استان ها را نقطه عطفی در بهتر برگزار شدن این جشنواره خواند و گفت: تا کنون 35 استان به منظور شرکت در این جشنواره شرکت کردند که این نشان از میزان توجه و شناخت به حوزه گیاهان دارویی است.


این فعال حوزه فناوری با اشاره به پرورش 230 گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل به‌ لحاظ ویژگی‌های اقلیمی و تنوع آب و هوایی از مناطق مهم رویش گیاهان دارویی به‌ویژه شیرین بیان است،  توسعه‌ی کشت و تولید گیاهان دارویی در استان نقش بسزایی در توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال¬زایی استان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha