کد خبر: از-نوع-آوري-در-آموزش-تا-رشد-استعدادهاي-د
۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۲

معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: اگر بخواهيم همچنان در منطق بدرخشيم و كشورمان در حوزه پزشكي همچنان سلاتي خودش را حفط كند ، بايد آموزش پزشكي در دانشگاه ها نقش محوري تري ايفا كند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دكتر باقر لاريجاني، معاون آموزشي وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه «صبح و زندگي» شبكه راديويي سلامت آموزش را يكي از محورهاي فعاليت وزارت بهداشت دانست و افزود: آموزش بايد يكي از محورهاي اصلي فعاليت هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي باشد. آموزش باعث مي شود ما نيروهاي آينده كشور را تربيت كنيم و در حوزه وزارت بهداشت يكي از پرحجم ترين كارها را دارد.
وي با بيان اينكه ساماندهي مسائل آموزشي حدود 200 هزار دانشجوي كار پزشكي كار بسيار سختي است كه در دانشگاه هاي علوم پزشكي  در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به شرايط كشور گرايش به حوزه علوم تجربي بيش از گذشته است و اميدواريم علوم پزشكي و تجربي بتواند پاسخگوي اين گرايش بالا خصوصاً استعدادهاي درخشان باشد.
وي ادامه داد: در سال گذشته ما گسترش حتي كمي هم در دانشگاه داشتيم؛ اما در سال جديد تثبيت را در تمام رشته هاي علوم پزشكي دنبال كرديم؛ ولي به هر حال مفهوم آن اين است كه هر سال هزاران دانشجوي جديد در حوزه پزشكي به دانشگاه ها ورود مي كنند و همچنين از دانشگاه ها فارغ التحصيل مي شوند و فقط اگر به رشته هاي تخصصي و فوق تخصصي نگاه كنيم بيش از 3 هزار نفر هر سال در حوزه پزشكي وارد مي شوند و در مراكز درمامي ما فارغ التحصيل مي گردند.
وي با بيان اينكه در سال گذشته يكي از مسائل مهم در آموزش پزشكي توجه به نوع آوري در آموزش پزشكي بوده است، گفت: دفتر تصويب آمايش در شوراي فرهنگي نگاه جديدي را در آموزش پزشكي توسعه داد و آن اينكه ما بتوانيم در ايران با نگاه كلان منطقه اي به مسائل نگاه كنيم. برخي از مسئوليت ها را به حوزه هاي مختلف واگذار كنيم و بنوعي يك فدراليسم را در آموزش پزشكي طراحي و عمل كنيم و در اين زمينه نگاه چشم اندازي به سياستهاي مختلف از جمله حوزه هاي علميه است كه بتوانيم مرجعيت علمي را رصد نماييم.
وي در برنامه صبح و زندگي راديو سلامت با تاكيد بر اينكه آموزش پزشكي را بين المللي كنيم، افزود: اعتبارسازي موسسات آموزش پزشكي را جدي بگيريم و نگاه به دانشگاه هاي هزاره سوم داشته باشيم. ده ها جلسه در دانشگاه هاي علوم پزشكي و ده ها اقدام مي توانيم نام ببريم كه در آن دوازده مقطع آموزش پزشكي در حال رقم خوردن است.
معاون آموزشي وزارت بهداشت در پايان با بيان اينكه دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي از نظر شغل چالشي ندارند، بلكه رقابت در انتخاب محل شغل است، اظهاركرد: بر خلاف ساير رشته ها در سال گذشته 14-15 درصد استعدادهاي درخشان در حوزه پزشكي ارتقا پيدا كردند چون رقابت ما تندتر شد؛ اما از جهتي ناراحتيم كه استعدادهاي خيلي خوب ما نمي توانند به پزشكي راه پيدا كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha