کد خبر: از-سه-داروی-جدید-رونمایی-شد
۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، داروی نئوتادین با نام ژنریک دس لوراتادین از دسته داروهای آنتی هیستامین است که به عنوان جدیدترین آنتی هیستامین نسل دوم با تائید FDA توسط شرکت داروسازی عبیدی، تولید می‌شود. این دارو که سه حلقه‌ای و متابولیت فعال لوراتادین است، به علت عدم عبور از سد خونی – مغزی دارای کمترین اثر خواب آلودگی در مقایسه با سایر آنتی هیستامین‌های نسل دوم جدید است و به دو صورت قرص (5 میلی گرم) و شربت (2.5 میلی گرم در هر 5 میلی لیتر) تولید شده است.
براساس این گزارش، تاثیر بالینی این دارو در کمتر از یک ساعت از مصرف دارو آغاز می‌شود و حدودا 3 ساعت بعد از مصرف، به حداکثر می‌رسد و اثر آن تا 24 ساعت بعد باقی است. نیمه عمر این دارو 27 ساعت است و دفع کبدی – کلیوی دارد و در صورت مصرف همزمان با هرگونه مواد غذایی و آشامیدنی، تاثیر دارو کم یا زیاد نمی‌شود. همچنین موارد مصرف داروی نئوتادین برای رینیت آلرژیک و کهیر مزمن است و قابلیت مصرف در کودکان بیشتر از 6 ماه با طعم میوه را دارد.
گلوریپا؛ داروی کاهش‌دهنده قند‌خون 
همچنین داروی گلوریپا با نام ژنریک امپاگلیفلوزین از دسته داروهای خوراکی کاهش‌دهنده قند‌خون و از کلاس دارویی جدید SGLT2 inhibitors دارای تائیدیه از FDA، برای اولین بار در ایران توسط داروسازی عبیدی تولید می‌شود. گلوریپا اولین داروی خوراکی کنترل قند‌خون است که می‌تواند میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را به طور چشمگیری کاهش دهد. همچنین این دارو موجب جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت و کاهش فشار خون نیز می‌شود. گلوریپا فقط یک‌بار در روز و به صورت خوراکی مصرف می‌شود که برای بیماران، سهولت درمان را به همراه دارد. این دارو در دو دوز 10 و 25 میلی گرم تولید و در داروخانه‌های کشور توزیع شده است.
سینوریپا؛ داروی خوراکی کاهش‌دهنده قند‌خون
براساس این گزارش، داروی سینوریپا با نام ژنریک امپاگلیفوزین + متفورمین از دسته داروهای خوراکی کاهش‌دهنده قند‌خون و محصولی قدرتمند با ترکیب دو داروی کنترل قند‌خون در یک قرص است.
همچنین از مزیت‌های این داروی جدید می‌توان به کاهش تعداد قرص‌های بیماران، سهولت مصرف و کمک به نتایج درمانی بهتر و موثر اشاره کرد. این دارو نیز، در چهار دوز 5 میلی گرم در هر 500 میلی لیتر، 5 میلی گرم در هر 1000 میلی لیتر، 12.5 میلی گرم در هر 500 میلی لیتر و همچنین 12.5 میلی گرم در هر 1000 میلی لیتر تولید و در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha