کد خبر: ارگونومی-کارگران-قبل-از-کار-سنجیده-شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲

یک متخصص روماتولوژی با تأکید بر اینکه ارگونومی کارگران قبل از کار سنجیده شود، گفت: آرتروز، بیماری های اطراف مفصل، کشیدگی تاندون و تروما از اسیب هایی بوده که کارگران را تهدید می کند.

عبد الرحمن رستمیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با موضوعاتی که سلامت کارگران را تهدید می کند، گفت: بر اساس اینکه فرد دقیقا در چه محیط کاری مشغول به فعالیت است، موارد مختلفی ممکن است سبب بروز مشکلات استخوانی و مفاصل در آن شود.

وی افزود: همکاران طب کار که در ادارات، کارخانجات و ... مشغول فعالیت هستند باید تست های مورد نظر را که مخصوص ارزیابی اولیه و دوره ای است، برای کارگران انجام دهند تا هرچه سریع تر مشخص شود که فرد برای این شغل مناسب بوده و یا از لحاظ جسمانی امکان ادامه فعالیت وی در این حرفه وجود ندارد.

این متخصص روماتولوژی با اشاره به اینکه فعالیت در برخی محیط های کاری می توانند سبب آسیب به فرد شود، ادامه داد:  به طور مثال شنوایی برخی کارگران در محیط کارشان ممکن است در خطر باشد لذا معاینه به موقع آنها ضرورت دارد.

رستمیان با تاکید بر اینکه ارگونومی کارگران قبل از کار باید سنجیده شود، عنوان کرد: ارگونومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را بررسی می‌کند و سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فراورده‌ها، محیط‌های کار و تجهیزات به کار می‌بندد.

این پزشک متخصص یادآور شد: باید به کارگران آموزش داد که چگونه بایستند و چگونه فعالیت انجام دهند که دچار مشکلات در حوزه های مختلف همچون کمردرد و ... نشوند. همچنین توجه داشت پیشگیری مقدم بر درمان بوده و ارائه آموزش به کارگران در محیط های کاری بسیار حائز اهمیت است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران  تصریح کرد: در روز کارگر شعار اول ایمنی بعد کار باید مورد توجه قرار گیرد و کارفرمایان در این روز جهت معاینه جسمانی کارگران توسط پزشکان باید اهتمام داشته باشند.

 این متخصص روماتولوژی با اشاره به اینکه بی توجهی کارگران نسبت به خطراتی که سلامت جسمانیشان را تهدید می کند،سبب بروز عوارض جبران ناپذیر برای آنها خواهد شد، گفت: آرتروز، بیماری های اطراف مفصل، کشیدگی تاندون و تروما از اسیب هایی بوده که کارگران را تهدید می کند.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha