کد خبر: ارج-نهادن-به-جایگاه-ماما،-در-واقع-ارزش-ن
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ماما گفت: توسعه و گسترش اتاقهای زایمان (LDR) به همراه رایگان شدن زایمان طبیعی در سراسر میهن، نوید دهنده ارتقاء کیفیت خدمات مامایی است و این خدمت بزرگ از دستآوردهای ارزنده طرح تحول نظام سلامت محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر هاشمی در این پیام ابراز امیدواری کرده است با بکارگیری بهینه از توان ماماها در عرصه های بالینی، همراه با امکانات و تجهیزات ایجاد شده در اتاقهای زایمانی، شاهد افزایش چشمگیر زایمانهای امن و خوشایند برای زنان و مادران ایران عزیزمان باشیم.

متن کامل پیام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی ماما به شرح زیر است:

توسعه و گسترش اتاقهای زایمان (LDR) در سراسر میهن، نویددهنده ارتقاء کیفیت خدمات مامایی با حفظ شئونات زنان ارجمند ایران زمین است؛ این خدمت بزرگ که از دستآوردهای ارزنده طرح تحول نظام سلامت محسوب می شود، همراه با رایگان شدن زایمان طبیعی، آینده ای سرشار از نشاط، سلامت و بالندگی همراه با افزایش فرزندآوری و نسلی سالم را نوید میدهد.

از این منظر، طرح تحول نظام سلامت بستری است که اهمیت و نقش ارزشمند شما همکاران گرانقدر را بیش از پیش نمایان ساخت.

ارج نهادن به جایگاه ماما، در واقع ارزش نهادن به مقام شامخ مادر است؛ در سایه آموزه های مکتبی که بهشت را زیر پای مادران میداند و خدمت به ایشان را عبادت.

امید که با تلاشهای بیدریغ مسئولان دلسوز و متعهد، بستر لازم برای استفاده از خدمات ایثارگران عرصه سلامت تا حد امکان فراهم شود و با بکارگیری بهینه از توان ماماها در عرصه های بالینی، همراه با امکانات و تجهیزات ایجاد شده در اتاقهای زایمانی، شاهد افزایش چشمگیر زایمانهای امن و خوشایند برای زنان و مادران ایران عزیزمان باشیم.

بدیهی است لازمه این مهم، فراهم کردن ملزومات ارتقاء کیفی آموزش مامایی است که قرار گرفتن این رشته در جایگاه مناسب و بهره مندی از اساتید متخصص، متبحر و متعهد بالینی، از جمله اقدامات ضروری برای رسیدن به آن هدف است که انشاءالله بزودی شاهد تحقق آن باشیم.

در نهایت تقارن روز جهانی مامایی با اعیاد شعبانیه و روز معلم را خدمت ماماهای گرانقدر تبریک گفته، از تلاشهای ارزنده شما همکاران خدوم، صبور و نجیب که در اقصی نقاط کشور خصوصاً در مناطق محروم با تمام وجود در خدمت اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستید، سپاسگزاری میکنم و امیدوارم با توجه به شعار جهانی روز ماما در سال 2017 "ماما، مادر و خانواده: یاران و همراهان زندگی" ، بتوانیم شاهد جامعه ای با جمعیتی رو به رشد، سالم، با نشاط و با توانمندیهای روزافزون باشیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha