کد خبر: ارتباط-تربیت-و-نگرش-جنسی-با-بروز-ولع-جنس
۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

مدیر کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال هشدار داد: متأسفانه با توجه به تغییر سبک زندگی و دسترسی های فراوان افراد برای ارتباطات مجازی و واقعی ولع، حرص و سیری ناپذیری جنسی در حال حاکم شدن در دنیا است.

دکتر امیر مدیر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: متأسفانه ولع و حرص جنسی در راستای ارتباطات خارج از چارچوب روابط سالم، میان مردان بیشتر از زنان در حال شیوع یافتن است.

وی بدون در نظرگرفتن جنبه های فرهنگی و اجتماعی از لحاظ پزشکی هشدار داد: با چنین وضعیتی در نهایت روابط جنسی فرد مختل خواهد شد؛ مردان باید در نظر بگیرند که در ارتباط با هر فردی قسمتی از تنظیمات ذهنی روانی آنها تغییر می کند؛ زمانی که روابط جنسی از کنترل خارج می شود توقع، نگاه و نگرش آنها از روابط جنسی دچار اختلال شده و بالطبع در ارتباطات خانوادگی سالم اشکال ایجاد خواهد شد و حتی بسیاری از آنها از دلزدگی از روابط خود با همسرشان گلایه دارند که در این صورت میل جنسی مرد در روابط سالم به صورت کامل سرکوب خواهد شد.

وی یکی از عوامل ایجاد کننده ولع و سیری ناپذیری جنسی مردان را ناشی از تربیت و نگرش جنسی دانست و افزود: در واقع فرد با آن نگرش و تربیت جنسی رشد می کند و این گونه نوع ارتباط جنسی اش تعریف خواهد شد.
دکتر مدیر خاطرنشان کرد: اگر دخترها یا پسرها با این نگرش رشد کنند که داشتن یک شریک جنسی به نوعی حالت مسابقه، رقابت و شکار و شکارچی دارد در چنین صورتی ولع ایجاد خواهد شد یعنی فرد احساس می کند که می تواند هر چه بیشتر در این رقابت برنده باشد و شکار کند و این امر حالتی ایجاد می کند که حتی فرد پس از ازدواج در رابطه جنسی با همسرش احساس خوبی نخواهد داشت و مدام به شکل گیری روابط جنسی با افراد گوناگون فکر می کند.

وی تأکید کرد: بنابراین چنین فردی به تصحیح نگرش جنسی و تربیت جنسی صحیح نیاز دارد و این که روابط جنسی یک رابطه انسانی توأم با احترام و دو طرفه و سود و مضرات آن برابر است و قرار نیست کسی برنده و بازنده باشد از سن خیلی ابتدایی نیازمند آموزش است.

مدیر کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال اذعان داشت: متأسفانه چنین نگرش جنسی شاید دارای زمینه های قدیمی در کشورمان است که داشتن روابط خارج از عرف برای مردان مجاز بود و با نوع زندگی مدرن امروز این امر ناپسند تشدید شده و خودش را به وفور بروز می دهد. در حالی که این نگرش جنسی به فرهنگسازی ریشه دار و عمیق نیاز دارد.
وی همچنین یادآور شد: به طور کلی تمامی مشکلات ما در زمینه روابط جنسی و خانوادگی طی سال های اخیر بیشتر بیان و به صورت آشکارتر دیده می شوند. این در حالی است که تاکنون طی دهه های اخیر با قانون انکار و سکوت مواجه بودیم، اما در حال حاضر با وجود ارتباطات و فضاهای مجازی چنین مسائلی راحت تر بیان می شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha