کد خبر: ارایه-مدل-هایی-از-ارتباط-مشارکت-عمومی-ب
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

مشاور عالی وزیر بهداشت ا تاکید بر لزوم انعکاس علاقه مندی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران به وزارت بهداشت از سوی خود این شرکت ها، گفت: این حرکت در چارچوب خاصی صورت می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، داود دانش جعفری در همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با اشاره به علاقه مندی شرکت‌های خارجی برای شرکت در  پروژه‌های خارجی عمومی و خصوصی اظهار داشت: این شرکت ها باید علاقه‌مندی و تمایل خود را برای همکاری  به وزارت بهداشت اعلام کرده و در چارچوب قانون رقابت آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های خارجی تفاهم‌نامه 3 ماهه امضا شود و متعهد به انجام اقدامات شوند یا وزرات بهداشت یک پروژه خاص را جهت بررسی‌های اولیه در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهد.
دانش جعفری گفت: از طرفی شرکت‌های خارجی باید اطلاعات را در مدت سه ماه در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و برآورد کردن ارزش وام نیز نسبت به اهمیت پروژه و ارائه مدارک مبنی به توانایی مالی خواهد بود.
مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت تنظیم ضمانتنامه  بانکی تصریح کرد: شرکت های خارجی باید چارچوب مفهوم طرح را مشخص و برآورد اولیه کار را  تعیین و نیازهای طرح را بیان کنند و به اطلاع وزارت بهداشت برسانند، بنابراین مدارک و اسناد تامین مالی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در صورت تایید، پذیرش‌نامه به شرکت داده می‌شود. شیوه کار نیز با برگزاری مناقصه بین شرکت‌های خارجی برگزار می‌‌شود.
دانش جعفری با بیان این که شرکت‌ها می‌توانند مدلهای مدنظرشان را در اختیار ما قرار دهند، خاطرنشان کرد:  ما طبق قانون کشور و با استفاده حداکثری از توان داخلی آن را قبول می‌کنیم. در این قانون 51 درصد کار باید به شرکت داخلی داده شود.
مشاور عالی وزیر بهداشت با تشریح شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه سلامت گفت: شرکت‌های خارجی علاقه‌مند در حوزه سلامت باید تمایل خود را به وزارت بهداشت اعلام کنند.
کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha