کد خبر: ارائه-خدمات-24-ساعته-به-زائران-پیاده-عتب
۶ مهر ۱۳۹۵، ۸:۳۷

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امسال در پیاده‌روی اربعین بین نجف و کربلا 11 چادر پزشکی برپا می‌شود، گفت: همچنین امسال متخصص قلب، عمومی، کادر پرستاری، امداد و نجات،‌خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و شوک الکترونیکی را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سیدعلی مرعشی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت نکات بهداشتی را در خصوص پیاده‌روی اربعین در بروشورهایی در اختیار زائرین قرار خواهد داد زیرا لازم است اطلاع‌رسانی گستره و مناسبی در این خصوص صورت گیرد، افزود: زائران توجه داشته باشند که به دلیل گرمای هوا از مصرف مایعات زیاد غفلت نکنند و حتماً نزدیک غروب به چادر اقامت خود برگردند.

وی ادامه داد: زائران از کوله و کفش مناسب پیاده‌روی استفاده و از پیاده‌روی با پای برهنه پرهیز کنند. همچنین توجه داشته باشند که مدت زمان پیاده‌روی به اندازه و مناسب باشد زیرا در غیر این صورت پا دچار زخم‌ها و تاول‌های زیادی شده و برای طی کردن ادامه مسیر با مشکل مواجه می‌شوند.

 

افزایش تعداد پزشکان برای پوشش امدادی مراسم اربعین امسال

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت دارند حتما از کفش راهپیمایی مناسبی استفاده کنند، یادآور شد: پارسال یک هزار و 250 پزشک به مراسم اربعین اعزام شدند و امسال با توجه به افزایش تعداد زائران تعداد پزشکان را نیز افزایش داده‌ایم.

به گفته وی، امسال سعی کرده‌ایم نسبت به سال گذشته خدمات را با کیفیت بهتری ارائه دهیم به این صورت که تعداد چادرها تیم پزشکی کم شده است اما از چادرها بزرگتر و خدمات باکیفیت‌تری استفاده می‌کنیم.

مرعشی گفت: امسال بین نجف و کربلا 11 چادر پزشکی برپا می‌شود. همچنین امسال متخصص قلب، عمومی، کادر پرستاری، امداد و نجات،‌خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و شوک الکترونیکی را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: در هر چادر متخصص قلب و دیگر رشته‌ها، دستگاه الکتروشوک، نوار قلب و دستگاه آزمایشگاهی برای اخذ آزمایش‌های اولیه ازکسانی که مشکل داشته یا دچار می‌شوند وجود خواهد داشت.

 

انتقال ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس به داخل عراق

مرعشی با تأکید بر اینکه امسال خدمات از کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است، بیان کرد: ۶ اتوبوس آمبولانس را به داخل عراق منتقل کرده و ارائه خدمات چادرهای بهداشتی درمانی بین راه نجف و کربلا تخصصی تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: بر اساس میزان مصرف دارو در اربعین سال گذشته و حضور بیشتر جمعیت در اربعین امسال، میزان داروها تخمین زده شده، خریداری و مراحل اداری را برای انتقال به کشور عراق طی می‌کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در باره ارائه خدمات امدادی به زائران به صورت 24 ساعته اظهارداشت: خدمات امسال برخلاف سال گذشته به صورت 24 ساعته ارائه شده و ارائه این خدمات از دهم صفر آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha