کد خبر: ارائه-خدمات-بیمه-ازدواج-به-ببش-از-یک-ميل
۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام خبر دریافت بیمه ازدواج توسط یک میلیون زوج جوان اظهارداشت : در حال حاضر تمام شعبات بیمه ایران در سراسر کشور در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در مراسم اعطای پروانه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: به دلایل شرایط اجتماعی، با توجه به موانعی که جوانان برای ازدواج دارند با همکاری بیمه ایران، بیمه ازدواج جوانان را راه اندازی کرده‌ایم و در حال حاضر تمام شعبات بیمه ایران در سراسر کشور در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت دفتر برنامه ریزی و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان به دو بخش تقسیم می‌شود، اظهار کرد: مشارکت متخصصان اعم از روانشناسان و مشاوران و مشارکت جوانان فعال اجتماعی در قالب سمن‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم. یکی از مجموعه فعالیت‌های حوزه ازدواج ساماندهی مراکز خدمات مشاوره‌ ازدواج و خانواده است. این کار از زمان فعالیت سازمان ملی جوانان آغاز شده و نتایج ارزشمندی داشته است.

رستمی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش آمار طلاق در 5 سال اول زندگی مشترک هستیم به منظور مدیریت و کنترل این وضعیت تلاش کرده‌ایم آموزش‌های پیش از ازدواج به منظور تشکیل خانواده جدی‌تر گرفته شود به همین منظور برنامه 16 ساعته‌ای طراحی شد و تلاش می‌کنیم 2 هزار نفر را به عنوان مربی آموزش دهیم و بدین ترتیب آموزش‌های پیش از ازدواج را ساماندهی کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افزایش وام ازدواج جوانان از 3 به 10 میلیون تومان گفت: دولت یازدهم علی رغم فشارهای زیاد اقتصادی اقدام به این کار کرد و در حال حاضر تمام ثبت نام شدگان در سامانه وام ازدواج وام خود را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال جاری یک میلیون و 100 هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.

وی درباره مجمع خیرین ازدواج گفت: این مجمع در برخی از استان‌ها تشکیل شده و در هشت حوزه در حال ارائه خدمات است. امیدواریم تا پایان دولت یازدهم در تمام استان‌ها مجمع خیرین تشکیل شود. گام بعدی تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ازدواج گفت: تمام افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه ازدواج به صورت سالیانه رصد می‌شوند و برترین آنها در هر حوزه شناسایی می‌شوند و مورد تجمیع قرار می‌گیرند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مراکز مشاوره ازدواج گفت: طی سال‌های 92 تا 94، 54 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. از سال گذشته تا کنون با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و بر اساس تفاهمنامه منعقد شده تلاش کرده‌ایم مراحل دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده جرأت داده شود و 2200 تقاضا در این زمینه به دست ما رسید.

وی افزود: امروز 87 مرکز مشاوره ازدواج به 54 مرکز قبلی افزوده می‌شود و امیدواریم تا پایان اسفند ماه 50 پروانه دیگر برای مراکز تخصصی ازدواج صادر کنیم و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم 300 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان‌ها فعال شوند. در حال حاضر نیز 500 پرونده در مرحله مصاحبه عمومی و تخصصی هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در 16 استان هیچ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده‌ای تشکیل نشده است. در این شرایط تلاش می‌کنیم که در همه استان‌ها چنین مراکزی را راه اندازی کنیم. پس از تشکیل مراکز مشاوره ازدواج و خانواده تعداد این مراکز را در استان‌هایی که آمار طلاق آنها بالاتر است افزایش می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم پشتیبانی‌های لازم را از استان‌ها انجام دهیم.

در ادامه این مراسم دکتر ناصر صبحی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مراحل اعطای پروانه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: متقاضیان در سامانه صدور مجوز وزارت ورزش و جوانان ثبت نام می‌کنند و پس از ثبت پروانه‌ها کارهای کارشناسی و رسیدگی‌های اولیه انجام می‌شود سپس بررسی محتوایی صورت می‌گیرد. اگر پروانه‌ها در این شرایط تایید شوند با متقاضیان مصاحبه می‌شود اما اگر متقاضیان در مصاحبه‌ها حداقل‌ها را داشته باشند، به دوره آموزش عمومی معرفی می‌شوند. پس از دریافت گواهینامه پرونده آنها به سازمان نظام روانشناسی ارسال و در کمیسیون مشترک این سازمان و وزارت ورزش و جوانان پروانه‌ها رسیدگی می‌شود. در نهایت افراد صاحب صلاحیت مراحل اداری را برای دریافت پروانه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده دریافت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha