کد خبر: ادامه-تحصیل-بیش-از-3میلیون-نفر-درمدارس-د
۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰

مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 3میلیون دختر و پسر دانش آموز درمدارس دوره اول متوسطه کشور مشغول تحصیل می باشند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، عظیم محبی در جمع  مدیران مجری طرح تعالی مدیریت استان اظهارکرد: هویت یابی و شکل گیری شالوده هویت حرفه ای یکی از اساسی ترین ماهیت های دوره اول متوسطه است.

وی توجه به ماهیت های این دوره را یکی از مهم ترین عوامل کاهش بحران هویت در نوجوانان دانست و تصریح کرد: در واقع هویت کلید واژه و تعریف جدیدی از تربیت است.

مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تربیت انسانی، اسلامی و ملی را سه عامل هویت مشترک در تمامی سنین دانست و یادآور شد: با درنظر داشتن شرایط جسمی و سنی، در کنار هویت حرفه ای باید به تربیت صحیح دانش آموزان در زمینه هویت جنسی، اجتماعی، علمی و اخلاقی نیز توجه ویژه داشت.

وی از هویت حرفه ای به عنوان مبنای هدایت تحصیلی یاد کرد و ادامه داد: آگاهی بخشی دانش آموزان و اولیای آنها اولین و مهم ترین گام در هدایت صحیح دانش آموزان به مشاغل و حرفه های مختلف است.

محبی، با اشاره به تغییر ماهیت مشاغل در عصر حاضر تصریح کرد: کار آفرینی مهم ترین نیاز امروز کشور در زمینه توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی است.

وی، تبدیل ماهیت تدریس به چندساحتی و تلفیقی، آموزش برای یاد گیری، تقویت پرسشگری و اندیشه ورزی، ارزشیابی فرایندی، تقویت نگاه راهنمایی و مشاوره در فرایند یاد دهی و یاد گیری و توأمان سازی فعالیت های مدرسه با جریان هدایت تحصیلی را مهم ترین رویکردهای دفتر آموزش متوسطه دوره اول دانست.

مدیرکل دفتردوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، بااشاره به راهبردهای وزارت آموزش وپرورش درزمینه کیفیت بخشی به آموزش در دوره اول متوسطه، تأکید کرد: توانمند سازی معلمان با رویکرد درس پژوهی، نظارت وراهنمایی آموزشی، افزایش مشارکت درون وبرون مدرسه ای وتوسعه مهارت های تفکروکارآفرینی ازمهم ترین راهبردها  به شمارمی رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha