کد خبر: احداث-۲۱-پایگاه-اورژانس-هوایی-۲۴۰۰-تخت
۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰

 

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی در اورژانس پیش بیمارستانی، از افزایش امکانات درمانی کشور خبر داد.

 

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: اقدامات خوبی برای انتقال بیماران و مجروحین از محل حادثه و بیماری به بیمارستان ها در اورژانس هوایی و زمینی انجام شده است.

آقاجانی با تاکید بر اهمیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی گفت: می توان گفت اورژانس هوایی در کشور تقریبا وجود نداشت که با هدف رفع کمبود در این زمینه، ۲۱ پایگاه اورژانس هوایی در کشور ایجاد شد.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود بالگرد تخصصی در این پایگاه ها، تاکنون نسبت به انتقال ۴۲۰۰ بیمار و مصدوم طی ۲۶۰۰ سورتی پرواز اقدام شده که اگر خدمات مذکور برای بیمار انجام نمیشد، بسیاری از آنها فوت می شدند.

آقاجانی همچنین با تاکید بر این که اورژانس زمینی نیاز مردم است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰۰ دستگاه آمبولانس تدارک دیده شده که ۵۰ درصد آن به ظرفیت اورژانس زمینی کشور اضافه می شود.

 

افزایش ۲۴۰۰ تخت ICU به امکانات درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه، اورژانس بیمارستان را فضایی تعریف کرد که در زمان انتقال بیمار، همراهان وی به این قسمت مراجعه دارند و گفت: سعی ما بر توسعه کیفی و کمی خدمات، فضا و تجهیزات در اورژانس بیمارستان ها است که بر این اساس، ۱۲۵ بخش اورژانس در بیمارستان های اصلی در دست ساخت است.

به گفته وی، ۷۲ بخش اورژانس توسعه یافته و الباقی نوسازی شده است.

آقاجانی عدم امکان بستری بیکار در بخش ICU به دلیل نبود تخت را از دیگر مشکلات برشمرد و عنوان کرد: به منظور رفع این مشکل، برای افزایش ۲۴۰۰ تخت ICU برنامه ریزی شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به این که تا پیش از این تعداد تحت های ICU  در سطح کشور ۵۷۰۰ بود، یادآور شد: تاکنون ۱۷۰۰ تخت به مجموعه خدمات درمانی کشور اضافه شده است.

 

کد خبرنگار:  ۴۱۰۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha