کد خبر: اجرای-تعرفه‌-های-خدمات-پرستاری-مانع-ا
۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: با گذشت ۹ سال از قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، متاسفانه هربار با بهانه ای دولت از اجرای آن سرباز می زند درحالیکه اجرای آن جلوی بسیای از بی عدالتی ها را می گیرد ومشکل پرداختهای نجومی کارانه پزشکان را هم حل می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اکبر ترکی گفت: باید اعضای کمیسیون از وزیر بهداست، رییس تامین اجتماعی در مورد اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات سوال کنند اما تا کنون جلسات اولیه برگزار شده و دو  طرح برگشتی نیز از شورای نگهبان  داشتیم که آنها را بررسی کرده ایم.

وی ادامه داد: درحال حاضر که موضوع فیش های حقوقی و پرداخت بالای کارانه به پزشکان مطرح می شود جای خالی اجرای این قانون بیشتر مشخص است چون هدف از تصویب این قانون اصلاح نظام پرداخت ها به پزشک و پرستار است.

ترکی افزود: اگر به پرستاری بی توجهی  شود آسیب های زیادی به مردم می رسد اما نباید به صورت صنفی به دنبال حقوق پرستار و پزشک بود چون آنها به عنوان یک تیم در بیمارستان ها کار می کنند و باید حقوق هر دو گروه رعایت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نباید بیمه ها به خاطر بار مالی هر بار اجرای این طرح را به تعویق بیندازند گفت: حل واقعی مشکل دریافتی پرستاران نیاز به اجرای طرح تعرفه خدمات پرستاری دارد و باید در کمیسیون این موضوع پیگیری شود.

ترکی تاکید کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، انگیزه های کار پرستاران را بالا می برد و با توجه به شرایط اقتصادی باعث عملکرد مضاعف و با آرامش پرستاران می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha