معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع روسای برخی دانشکده های پزشکی کشور گفت: رعایت ضوابط و مقررات آموزشی ضامن ارتقاء کیفیت در آموزش و علوم پزشکی کشور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر باقر لاریجانی در جلسه ای که روز گذشته باحضور مدیران حوزه آموزش علوم پزشکی و تعدادی از روسای دانشکدههای پزشکی کشور برگزار شد ضمن تاکید بر نقش جدی دانشکده های پزشکی واعضای هیات علمی این دانشکده ها در اجرائی سازی محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، گفت: لازم است تا کلیه روسا و مدیران دانشگاهی و همچنین اعضای هیات علمی بر این امر اهتمام جدی داشته باشند و از هیچ کوششی در اجرای برنامه تحول در آموزش دریغ نورزند.

دکتر لاریجانی با اشاره به ضرورت ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی بیان داشت: برای حفظ و ارتقای کیفیت آموزش راهی جز توجه جدی به برنامه های تحول در آموزش و اجرای آن و همچنین توجه و اهتمام به قوانین و مقررات آموزشی وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن بر شمردن اقداماتی که در قالب بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در جهت توسعه و ارتقای آموزش علوم پزشکی در کشور صورت گرفته است بیان داشت: هنوز در برخی از حوزه ها از قبیل حضور در عرصه های بین المللی و ارتباط با سایر دانشگاهها و مراکز علمی و نیاز فراهم آوردن پذیرش دانشجویان سایر کشورها برای تحصیل در دانشگاههای علوم پزشکی نیاز به فعالیتهای جدی تری هستند.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد: روسای دانشکده های پزشکی منتخب دارای جلسات ادواری منظمی برای بررسی مسائل و مشکلات این دانشکده ها بوده و بعنوان بازوی مشورتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشکی فعالیتهایی را انجام می دهند.

گفتنی است ،در این جلسه برخی از رؤسای دانشکده های پزشکی به نمایندگی از دانشکده های پزشکی سراسر کشور به بیان مسائل مختلف مورد نظر از قبیل برنامه های در دست اقدام، مسائل مرتبط با هیات علمی و نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات آموزشی، ساختار و تشکیلات و نحوه اجرائی سازی هر چه بهتر برنامه تحول در آموزش و ... پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha