کد خبر: اجراي-122-طرح-سالم-سازي-دريا-در-سواحل-مازن
۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
جانشين فرمانده انتظامي استان، از اجراي 122 طرح سالم سازي دريا در 72 نقطه از 338 کيلومتر ساحل دريا در استان خبر داد .
 

گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس سرهنگ " مهراب رياحي"  با اعلام اين خبر افزود: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برقراري نظم و امنيت در سواحل دريا و ايجاد بستري مناسب براي استفاده عموم مردم و مسافران در ايام تعطيلات تابستان از مواهب الهي، طرح سالم سازي دريا با همکاري سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي با پليس از اول خردادماه در استان کليد خورد.

وي با اشاره به اهداف اين طرح، حفظ موازين شرعي، رعايت قانون و پرهيز از بروز هرگونه جرايم مخل نظم و امنيت عمومي و اخلاقي و پيشگيري و کاهش حوادث ناگوار غريق در دريا و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران براي استفاده از مواهب الهي را از جمله اهداف اين طرح برشمرد.

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به ايجاد 122 طرح در 72 نقطه از ساحل 338 کيلومتري دريا در استان، از افزايش 30 درصدي تعداد طرح ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ابراز اميدواري کرد: با افزايش طرح ها در سال جاري از بسياري از مشکلات در سواحل که سال هاي گذشته شاهد آن بوده ايم، کاسته خواهد شد.

سرهنگ رياحي نسب از شناسايي 320 نقطه حادثه خيز و 169 منطقه ممنوعه شنا در سواحل دريا خبر داد و افزود: در اين مناطق با استقرار نيرو و انسداد کامل از بروز هرگونه حوادث ناگوار پيشگيري خواهد شد.

وي با اشاره به اقدامات ويژه استان در راستاي تقويت طرح ها و پيشگيري از وقوع غريق در سواحل دريا از کاهش 63درصدي غريق در سال گذشته خبر داد و افزود: آمار غريق از سال 1392 تعداد 212 نفر بوده که در سال گذشته به 86 نفر کاهش يافت.

جانشين فرمانده انتظامي مازندران با بيان اينکه هدايت و نظارت بر اجراي طرح ها برعهده نيروي انتظامي است، از مديران طرح ها خواست « همکاري لازم را با نيروي انتظامي در راستاي برقراري نظم و امنيت داشته باشند.»

سرهنگ رياحي با بيان اينکه در ماه مبارک رمضان، با هماهنگي استانداري هيچ يک از طرح هاي دريا تعطيل نخواهد بود، افزود: تلاش ما اين است تا با همکاري شهروندان، قداست و حرمت ماه مبارک رمضان در کنار فعال بودن طرح دريا در سواحل استان حفظ و شئونات اين ماه رعايت شود.

جانشين فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر مديريت انتظامي بر شهرک هاي ساحلي، برخورد با سگ گرداني ها، برخورد با مزاحمان نواميس مردم و برخورد با بدپوششي را از مهمترين اولويت هاي پليس در تامين امنيت مردم و مسافران در سواحل استان اعلام کرد.

وي مشارکت مردمي را از عوامل مهم و اثرگذار بر موفقيت اجراي طرح دانست و افزود: طرح دريا براي اين که با موفقيت بيشتر اجرا شود، نيازمند مشارکت همه شهروندان و دستگاه هاي اجرايي استان است.

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران از همکاري نزديک پليس با ستاد اجرايي ساماندهي دريا در استانداري در حوزه هاي برنامه ريزي، ساماندهي و نظارت بر طرح ها خبر داد و افزود: تعامل و همکاري با فرمانداران 16 شهرستان ساحلي به همراه مديران دستگاه هاي اجرايي از ديگر اقدامات اين فرماندهي است.

سرهنگ رياحي نسب همچنين به اقدامات فرهنگي و اجتماعي پليس در سواحل دريا اشاره کرد و افزود: ارائه هشدارهاي پليسي و انتظامي به مسافران در مراقبت از اموال براي پيشگيري از سرقت، مراقبت از فرزندان و خانواده حين شنا در دريا و هشدار به اماکن و صنوف در رعايت قوانين و مقررات، تهيه و توزيع بروشورهاي هشداري، نصب بنرهاي تبليغاتي و هشداري در سواحل از جمله اين اقدامات است.

وي همچنين به همکاري رسانه هاي گروهي استان در طرح هاي سالم سازي دريا اشاره کرد و افزود: با همکاري صدا و سيماي مرکز مازندران، برنامه هاي مختلف تلويزيوني و راديويي براي پوشش طرح هاي سالم سازي دريا پيش بيني شده است . #

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha