رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از آغاز رزمايش ترافيکي زمستان 95 از امروز تا 20 اسفندماه در سراسر کشور با حضور دستگاه هاي مسئول در امر ترافيک خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار " تقي مهري" در رزمايش ترافيکي زمستان 95 اظهار داشت: اجراي اين طرح با هماهنگي ، همکاري ، همدلي و برنامه ريزي خوب کليه دستگاه هاي مسئول چند سالي است که به خوبي اجرا مي شود.

وي با اشاره به بارش نزولات آسماني از آذر ماه گفت: ايجاد شرايط مناسب براي کليه کساني که در سطح جاده ها در حال تردد هستند از مهم ترين اهداف برگزاري اين مراسم به شمار مي آيد.

مهري افزود : باتوجه به برودت هوا و لغزنده بودن سطح جاده ها رانندگي در اين ايام خصوصا در مناطق برفي و کوهستاني مشکل است؛ بنابراين اين امر نيازمند برنامه ريزي لازم جهت تسهيل در تردد است.

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اين که طرح زمستانه براي رفاه حال همه عزيزان که در سطح جاده ها در حال تردد هستند به اجرا در مي آيد، اعلام کرد: اين طرح از امروز در سراسر کشور تا 20 اسفندماه با حضور کليه دستگاه هاي امدادي و خدماتي ادامه دارد؛ در صورتي که شرايط آب و هوايي20 اسفندماه متفاوت باشد با هماهنگي هاي که ميان دستگاه ها وجود دارد طرح زمستاني را ادامه خواهيم داد.

سردار مهري افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته وضعيت امسال ما در اين فصل نسبت به سال گذشته بهتر است.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به وجود بيش از 100 گردنه در 29 استان کشور گفت: رزمايش ترافيکي زمستان 95 با بکارگيري نيروهاي مجرب توسط کليه دستگاه هاي دخيل در امر ترافيک اعم از اورژانس، هلال احمر، امدادخودروها ، راهداري و ... به اجرا در مي آيد و دستگاه هاي مسئول به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

سردار مهري از کاهش 3 درصدي جان باختگان سوانح رانندگي در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: طي اين مدت 288 نفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در سوانح رانندگي کمتر کشته شدند که اين مهم با هماهنگي همه دستگاه ها به دست آمده و دستاورد بسيار مهمي به شمار مي آيد؛ در صدد هستيم در طرح زمستانه امسال با وجود تعامل و هماهنگي بسيار خوب دستگاه هاي مسئول و نيز مشارکت شهروندان شاهد کاهش سوانح رانندگي و تلفات ناشي از آن باشيم.

وي تصريح کرد: با توجه به افزايش تعداد خودروها و سفرها ، رانندگان جديد گواهينامه و ... شاهد کاهش جان باختگان سوانح هستيم که اين امر در سايه رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي مردم بدست آمده است.

مهري به بهره گيري از فناوري هاي جديد در راستاي پوشش و کنترل محورهاي مواصلاتي کشور به منظور پيشگيري از حوادث رانندگي اشاره کرد و گفت: در تصادفات زمستاني سال گذشته ، 3 هزار و 487 نفر جان خود را از دست دادند ، عدم توجه به جلو هنگام رانندگي با 34 درصد ، تخطي از سرعت مطمئنه با 23 درصد و انحراف به چپ با 15 درصد عمده ترين علت سوانح سال گذشته به شمار مي آيد.

وي به تفاوت رانندگي در شرايط لغزندگي جاده ها با شرايط عادي و خشک اشاره و به شهروندان توصيه کرد: به تذکرات مأموران پليس ، هلال احمر و ديگر خدمتگزاران خود در سطح جاده توجه کنند.

سردار مهري به مجهز بودن وسايل نقليه به تجهيزات ايمني نظير زنجير چرخ و داشتن معاينه فني خودروها و ... تأکيد کرد و از رانندگان خواست به هنگام رانندگي در شرايط برفي وباراني وسايل گرمايشي، روشنايي ، آذوقه و سوخت کافي را به همراه داشته باشند.

رئيس پليس راهور ناجا بر پرهيز از تخلفات حادثه ساز به هنگام رانندگي تأکيد کرد و از رانندگان خواست از سرعت و سبقت غيرمجاز ، سفرهاي غيرضروري و ... اجتناب کنند و در صورت ضرورت قبل از سفر از تجهيز بودن وسيله نقليه خود اطمينان حاصل کنند و همچنين نسبت به علائم و تذکراتي که از سوي پليس داده مي شود توجه لازم را داشته باشند.

رئيس پليس راهور ناجا ضمن تقدير از صدا و سيما براي اطلاع رساني سريع و به موقع وضعيت جاده ها به شهروندان توصيه کرد: براي اطلاع از وضعيت جوي با شماره تلفن 88255555 تماس گرفته و با مراجعه به سايت راهور 120 از آخرين وضعيت جاده هاي کشور مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha