کد خبر: اتباع-خارجی-از-بدو-شروع-کار-،-حق-برخوردا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در دیدار با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس گفت: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع کار ، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، حسین جودکی در این دیدار افزود: پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی مقیم ایران و همچنین ایرانیان خارج از کشور، از مهمترین وظایف اداره کل اتباع تامین اجتماعی است و در سال جاری علاوه بر اجرای پوشش بیمه اجباری، حرف و مشاغل آزاد، بیمه زنان خانه دار و طلاب اتباع خارجی، بیمه اختیاری اتباع خارجی نیز پس از تصویب هیات امنای این سازمان به مرحله اجرا خواهد رسید.

مدیر کل اتباع تأمین اجتماعی با بیان اینکه، اتباع خارجی با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند، اظهار داشت: کارفرمایان این دسته از اتباع خارجی می‌بایست نسبت به ارسال لیست و حق بیمه آنها اقدام کنند و در صورت خودداری کارفرما، سازمان تأمین اجتماعی با انجام بازرسی، نسبت به احقاق حقوق اتباع فوق اقدام می کند.

جودکی افزود : اتباع خارجی که بصورت خویش‌فرما در یکی از مشاغل مشمول قانون تأمین اجتماعی فعالیت دارند و دارای پروانه یا کارت کار معتبر باشند، می‌توانند طبق شرایط مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه پردازی خود اقدام کنند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های اداره کل اتباع استانداری فارس در ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی افزود: امیدواریم با اطلاعات هویتی که در استان فارس از این قشر وجود دارد، اتباع خارجی مقیم از فرصت فراهم شده بهره مند شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس نیز  در این دیدار ضمن تشریح وضعیت مهاجرین خارجی ساکن استان و  نحوه رسیدگی به امور و ساماندهی اتباع خارجی، از آمادگی این اداره کل جهت تعامل و همکاری بیشتر با سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

محمد رضا تدین با اشاره به وجود ١٤ دفتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان فارس ابراز داشت: این دفاتر نقش مثبتی در رسیدگی به امور اتباع خارجی دارند و این افراد با اطمینان خاطر بیشتر و صرف زمان کمتر برای رسیدگی به امور خود به این دفاتر مراجعه می کنند.

تدین با استقبال از پوشش بیمه تامین اجتماعی کارگران اتباع خارجی که دارای پروانه یا کارت کار معتبر هستند بر لزوم گسترش خدمات درمانی و بیمه ای برای این افراد تاکید کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس نیز در این دیدار فرصت های جدید و متنوع بیمه ای اتباع خارجی را مرهون تلاشهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت : گسترش چتر بیمه ای اتباع خارجی درون کشور و اتباع ایرانی خارج از کشور ، ارایه خدمات الکترونیکی و ایجاد کارگزاری های برون مرزی از جمله دستاوردهای تیم مدیریتی سازمان در سه سال گذشته بوده است .

عبدالکریم نباتی در پایان افزود: گسترش فرهنگ بیمه ای در گرو  شناخت صحیح  و احساس ضرورت این مهم در زندگی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha