کد خبر: ابعاد-سلامت-جنین-در-سومین-کنگره-تولید-م
۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۳

خبرگزاری سلامت: سومین کنگره بین المللی تولید مثل و دومین کنگره بین­المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری، 30 اردیبهشت  الی 1 خرداد ماه سال آینده  به صورت همزمان (twin congress) در مرکز همایش ­های رازی توسط انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران با همکاری مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و درمان ناباروری کشور به شکل ارائه مقالات تخصصی، پوستر، سخنرانی‌های جامع در قالب پانل‌های تخصصی و بحث‌های گروهی با حداکثر امتیاز بازآموزی برگزار خواهد شد.

پانل سلامت جنین قبل و بعد از لانه گزینی با مسؤلیت دکتر سعیدرضا غفاری یکی از پانل­ های سومین کنگره تولید مثل است که محورهای مورد بحث در این پانل، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی بیماری‌های کروموزومی: تجربه ایران، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی بیماری‌های تک ژنی: تجربه ایران، جنبه‌های جنین شناسی و رویانی تشخیص مولکولی قبل از لانه گزینی: تجربه ایران، جنبه‌های بالینی بررسی سلامت جنین و جنبه‌های اخلاقی بررسی سلامت جنین می­باشد.

دکتر غفاری در تشریح اهمیت این پانل گفت: برای زوج‌هایی که قصد فرزند دار شدن دارند، مهم‌ترین اولویت، سلامت جنین و نوزاد آینده آنها است. این موضوع در همه خانواده‌ها اعم از این که مشکلات باروری داشته باشند یا خیر صدق می‌کند و در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های عمده‌ای در زمینه بررسی سلامت جنین در زمان قبل از لانه‌گزینی و چه بعد از آن اتفاق افتاده است و این پیشرفت‌ها به نحوی است که در مواردی، بررسی‌های سلامت جنین به همه زوج‌ها و یا در زمان‌هایی به برخی از موارد خاص توصیه می‌شود.

مسؤل این پانل همچنین تاکید کرد: با روش‌های جدید غربالگری قبل از لانه‌گزینی علاوه بر اطمینان از سلامت جنین، در موارد زیادی موفقیت بارداری در روش‌های کمک باروری هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: برخی بیماری‌ها با ظهور دیررس که دهه‌ها بعد از تولد، فرد را مبتلا به بیماری‌های خطرناک می‌کند نیز قابل تشخیص است. از طرفی با روش‌های موجود که در کشور ما نیز فراهم و در دسترس قرار گرفته است، می‌توان جنین‌های مناسب برای کمک به پیوند مغز استخوان در نزدیکان مبتلا و نیز بیماری‌های کشنده در افراد مبتلا را نیز پیش‌بینی و تشخیص داد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بارداری اتفاق افتاده باشد نیز می‌توان با روش‌های جدید از هفته‌های ابتدایی بارداری یا سه ماهه‌های اول و بعد از آن وضعیت سلامت جنین را به صورت منفرد یا انبوه مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است در این پانل جوانب گوناکون فنی، تخصص، بالینی، جنین شناسی، و ژنتیک مواردذکر شده مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد و آخرین پیشرفت‌های جهان و کشورمان معرفی می‌شود.

لازم به ذکر است گروه‌های هدف در این دوکنگره: متخصصان زنان و زایمان، جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل، ارولوژی، آندرولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم، بیماری­های کودکان، بیماری­های داخلی، آنکولوژی، جراحی عمومی، روانپزشکی، پزشکی اجتماعی، پزشکی قانونی، پاتولوژی، علوم آزمایشگاهی، زیست شناسی تکوینی جانوری، علوم تشریحی، علوم تغذیه، علوم سلولی کاربردی، زیست شناسی سلولی مولکولی، فیزیولوژی، بافت شناسی، بیوشیمی بالینی، ایمنی شناسی، ژنتیک، بیوتکنولوژی پزشکی، بهداشت مادر و کودک، بهداشت باروری، مامایی، مشاوره در مامایی، اخلاق پزشکی، روانشناسی بالینی، روانشناسی تربیتی، بهداشت روان، مشاوره، علوم اجتماعی، جامعه شناسی، آموزش بهداشت، سیاست گذاری سلامت، ارتقای سلامت و آموزش بهداشت، سلامت و رسانه، بهداشت خانواده، سلامت و رفاه اجتماعی، اقتصاد سلامت، آموزش جامعه‌نگر در نظام سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، اپیدمیولوژی، آمار زیستی، حقوق، آموزش پزشکی، دامپزشکی، پزشکان عمومی می‌باشند.

فعالان این حوزه می­توانند مقالات خود را تا 20 اسفند ماه ارسال نمایند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به نشانی اینترنتی  http://www.icrhc-iserb.ir /2017 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22404144 داخلی 338 و 334  و درباره امور مربوط به جشنواره با شماره تلفن 22404144 داخلی 352 تماس حاصل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha