کد خبر: ابتلای-20-هزار-راس-دام-به-تب-برفکی-در-غرب-ک
۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از ابتلای بیش از 20 هزار راس دام در غرب کشور به بیماری تب برفکی خبر داد.

 

خبرگزاری سلامت- گروه بهداشت و درمان: تب برفکی یا بیماری دهان و پا، یک بیماری عفونی به شدت واگیردار بوده که خانواده حیوانات زوج سم از جمله گاوسانان را مبتلا می‌کند و متاسفانه در کشور شایع شده و تلفات زیادی را در جامعه دامپروی بر جای گذاشته است.

دکتر محمد اسماعیلی نیا عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: بیشترین آسیب این بیماری در نوزادان دام‌ها و به ویژه در مناطق روستایی مشاهده می‌شود.

اسماعیلی نیا افزود: در غرب کشور، بیش از 20 هزار راس دام به این بیماری مبتلا شده‌اند و در صدد جبران خسارات وارده و پیشگیری هستیم.

وی گفت: حمایت از دامداران با توجه به شرایط پیش آمده یک ضرورت است.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: بایستی فرهنگ بیمه همگانی دام را تقویت کرده تا با وقوع اتفاقاتی از این دست بتوان از دامداران حمایت کرد.

اسماعیلی نیا تصریح کرد: لازم است به جای مدیریت بحران به سوی مدیریت ریسک قدم برداریم.

کنترل بیماری تب برفکی منوط به واکسیناسیون، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی نیاز به معدوم کردن میلیون‌ها راس دام است که بی‌شک خسارات اقتصادی فراوانی را به همراه دارد و نیازمند حمایت‌های جدی از سوی مسؤلان است تا این خسارات جامعه دامپروری به حداقل برسد.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha