کد خبر: آینده-سکته-مغزی-در-کشور-چگونه-است؟
۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۶

مسئول کارگروه علمی کمیته کشوری سکته مغزی گفت: آینده سکته مغزی در کشور را روشن می بینم؛ ضمن این که وضعیت درمان هم بهتر خواهد شد.

 

دکتر محمدرضا قینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارکرد: وقتی سکته مغزی رخ می دهد زمان برای درمان خیلی کوتاه است یعنی بیمار باید در عرض یک تا دو ساعت به بیمارستان رسیده باشد و بعد از آن دیگر  برای درمان های مرحله حاد اقدام درمانی آنچنانی باقی نمی ماند پس بیمار با وقوع اولین علامت باید خیلی سریع به بیمارستان ارجاع داده شود.

وی تأکید کرد: گاهی اوقات به علت جزئی بودن علائم سکته مغزی و این که افراد سعی دارند حالشان را خوب جلوه دهند و ازطرفی دیگر معتقدند که چیزی نیست و به زودی خوب می شوند منجر به از دست رفتن زمان طلایی درمان خواهد شد.

 

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: اگر مردم این حساسیت را داشته باشند که با جزئی ترین علامت سکته مغزی به بیمارستان مراجعه کنند؛ به نفع خودشان است حال اگر پس از معاینه مشکلی نباشد به بیمار اطمینان خاطر داده می شود اما در صورت بی توجهی به علائم سکته مغزی دست کادر پزشکی برای درمان خیلی باز نیست.

 

قینی بیان کرد: در پی اطلاع رسانی ها و آگاهی مردم، آینده سکته مغزی را در کشور روشن می بینم و ضمن بهبود وضعیت درمانی شیوع آن کاهش هم خواهد یافت و نکته قابل توجه آن که هیچ کدام از زمینه های خطر سکته مسأله و درمان پیچیده ای ندارد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha