کد خبر: آیا-هنگام-کاهش-وزن-نیاز-به-ویتامین-داری
۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹

افراد چاق معمولاً به ويتامين اضافی نياز ندارند چون از ويتامين-های موجود در غذاها، هنگام خوردن غذا بيش از حد دريافت كرده‌اند. ولی با شروع رژيم غذايی برای كاهش وزن، انبار ويتامين آنها كم كم ته مي كشد و به اتمام مي رسد. كمتر از دو ماه از شروع رژيم غذايی فرد دچار علايم كمبود ويتامين می شود كه مهمترين اين علايم عبارتند از:

1 ـ ريزش مو

موهای انسان در پيازچه های داخل پوست مستقرند و ويتامين ها اين موها را نگه مي دارند. وقتی كمبود ويتامين شروع شود (در رژيم كاهش وزن) ريزش مو نيز احتمالاً شروع خواهد شد. اين گونه ريزش ها موقتی است و به سرعت با دريافت ويتامين، جلوی ريزش گرفته خواهد شد.

2 ـ اختلال قاعدگی

ويتامين¬ها يكی از عوامل مهم تنظيم در قاعدگی زنان اند و كاهش آنها در رژيم ها باعث اختلال قاعدگی می شود. با مصرف ويتامين، اين پديده از بين خواهد رفت يا نامنظمی آن كمتر خواهد شد.

3 ـ عدم كاهش وزن

همچنان كه گفته شد ويتامين ها نقشی مهم در تنظيم سوخت و ساز بدن دارند و وقتی مقدار ويتامين ها در اثر پيروی از رژيم لاغری كم شوند منجر به توقف يا كندی كاهش وزن خواهند شد. به همين دليل در برنامه ی نرم‌افزاری نوشته شده ، هرگاه احتمال كمبود ويتامين داده شود، برای فرد کپسول ويتامين + املاح (منيرال) تجويز می شود. از اين رو خواهش می کنیم كه هرگاه در گزارش رایانه ای چنين توصيه‌ای را خوانديد، به داروخانه رفته وآن را تهيه فرماييد تا دچار مشكل نشويد.

دکتر محمد صادق کرمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha