کد خبر: آموزش-داروساز-نظامی-در-کشور-ضرورت-دارد
۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه بقیه الله (عج) با تاکید بر ضرورت تربیت داروساز نظامی در کشور بیان داشت: کسانی که در بخش داروسازی غیر نظامی تحصیل کرده، آموزش‌های تکمیلی مرتبط با داروسازی نظامی را نگذراندند و در موقع اضطرار اقدامات لازم ممکن است از جانب این افراد صورت نگیرد.

 

 

دکتر عبدالمجید چراغعلی رییس دانشکده داروسازی دانشگاه بقیه الله (عج)، در حاشیه برگزاری دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت گفت: نحوه ارائه خدمات دارویی در شرایط جنگ، بحران و حوادث طبیعی در این همایش مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است.

چراغعلی افزود: سازمان ملی پدافند سپاه، هلال احمر، ارتش و نیروی انتظامی نیز از حامیان این همایش بزرگ به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: هدف از تربیت داروساز نظامی، ارائه خدمات مرتبط در شرایط بحران است؛ چرا که اقلام دارویی در چنین شرایطی متفاوت از نیاز روزمره است که علاوه بر هشت واحد اضافی تئوری، در مناطق محروم حاضر می شوند تا با شرایط آشنا شوند.

 

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه بقیه الله (عج) اذعان داشت: البته دوره داروسازی هفت سال است، در حالی که تنها دو سال از عمر این دانشکده می گذرد. نکته مهم این است که فارغ التحصیلان این دانشکده از توانایی لازم برخودار می شوند و ارزیابی منطقی را می توان ظرف چند سال آینده انجام داد.

 

دبیر دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری به کمبود داروساز نظامی در کشور اشاره و عنوان کرد: تعداد داروساز نظامی با کاهش قابل تأملی مواجه بوده؛ چرا که تعداد قابل توجهی از این داروسازان در حال بازنشستگی بوده و این مسأله برای بخش بهداشت و درمان نظامی کشور ایجاد نگرانی کرده است.

 

به گفته وی، کسانی که در بخش داروسازی غیر نظامی تحصیل کرده، آموزش‌های تکمیلی مرتبط با داروسازی نظامی را نگذراندند و در موقع اضطرار اقدامات لازم ممکن است از جانب این افراد صورت نگیرد. بنابراین آموزش داروساز نظامی در کشور ضرورت دارد.

 

چراغعلی اضافه کرد: در این همایش نیز ذخیره دارو در مواقع بحران مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و از آنجا که کشور ما حادثه خیز بوده و حوادث مختلفی همچون سیل و زلزله ما را تهدید می‌کند، آمادگی در این زمینه از لحاظ ذخیره دارویی حائز اهمیت است.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha