کد خبر: آمادگی-هلال-احمر-برای-اجرای-نقش-های-آمو
۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی جمعیت در پذیرش نقش های آموزشی و پژوهشی علاوه بر وظایف ذاتی آن، بیان کرد: هلال احمر این ظرفیت را  دارد که در حوزه های اعتباربخشی و همچنین ارتقای آمادگی خانواده ها در حوادث و مخاطرات کمک رسان سازمان مدیریت بحران و سایر سازمان ها باشد.
به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حمید جمال الدینی در دومین روز از دوره آموزشی توان افزایی معاونین آموزش، پژوهش و فناوری، با تاکید بر توانمندی هلال احمر در حوزه دیده بانی علمی افزود: هلال احمر با ایفای نقش واسط به نیابت از سازمان مدیریت بحران و سایر سازمان های درخواست کننده می تواند از دانش و توان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف آموزشی آن سازمان و همچنین دیده بانی علمی در حوزه های بحران گام بردارد.


وی با اشاره به مانیتورینگ علمی در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری افزود: هلال احمر برای ارائه آموزش همگانی در سطح جامعه نیازمند نقشه ریسک یا خطرپذیری استان ها است و در این صورت است که می توانیم با ارائه آمار و ارقام رسمی بر نگاه ملی در حوزه بحران و مخاطرات تاثیرگذار باشیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اعتباربخشی و ارزشیابی دوره های آموزشی و روحیه مدافعه گری و مطالبه گری گفت: استفاده از ابزار آگاهی موجب ارتقاء سرمایه اجتماعی می شود.


وی با اعلام تعریف جایزه مشترک خاص مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای مبتنی بر اهداف مشترک گفت: با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در سازمان فنی و حرفه ای، با تشکیل کارگروه های آموزشی می توان در زمینه توسعه آموزش های همگانی اقدام کرد.


جمال الدینی پیدا کردن منابع درآمدی پایدار را یکی از وظایف معاونت آموزش و پژوهش جمعیت برشمرد و اذعان داشت: در برخی موارد ایجاب می کند که بستری را ایجاد کنیم ولیکن این مسئله منوط به عدم ارائه خدمت و یا بستر موردنظر در سایر سازمان هاست که در غیر این صورت می توان از طریق قراردادهای خرید خدمت از ظرفیت سایرین استفاده کرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، تشکیل بانک اطلاعاتی از توانمندی های استانی را به منظور مشارکت در توانایی های سایر سازمان ها مفید دانست و گفت: با شناخت گروه ها، مراکز تحقیقاتی، پارک های فناوری و... و انطباق آن با اهداف آموزشی جمعیت از موازی کاری های آموزشی در کشور پرهیز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha