کد خبر: آماده-باش-کامل-اورژانس-به-زائران-مسجد-ج
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آماده باش کامل اورژانس به زائران مسجد جمکران گفت:چهار  پایگاه ارائه خدمات فوریتی در صحن اصلی مسجد به عنوان خط مقدم مراجعه بیماران فراهم شده است.

 دکتر پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط باآماده باش اورژانس کشور به زائران جمکران اظهار داشت: در آستانه نیمه شعبان و حضور میلیونی زائران از سراسر کشور در مسجد جمکران، اورژانس در جاده ها، مسیرهای موصلواتی در استان قم بصورت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: در داخل مسجد مقدس جمکران نیز خدمات درمانی، در مسجد و محورهای منتهی به مسجد مقدس جمکران تدوین شده است.

سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: چهار نقطه به عنوان پایگاه ارائه خدمات فوریتی در صحن اصلی مسجد به عنوان خط مقدم مراجعه بیماران و جمعیت حاضر تعیین شده است.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در اطراف مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس, استقرار خودروی MCI تریلر برای تامین تجهیزات مورد نیاز در شرایط بحران و برپایی واحد دیسپچ  اختصاصی برای مدیریت ارائه خدمات فوریتی با استفاده از خودروی دیسپچ سیارمستقر شده  از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 کولیوند با اشاره به برپایی بیمارستان سیار با ظرفیت ۵۵ تخت، گفت: تیم واکنش اضطراری درمان (DMAT) و بخش های پذیرش تریاژ، اتاق ویزیت، پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، اتاق احیا، بخش‌ های دسترسی مردان و زنان، بخش مراقبت های ویژه، اتاق عمل سرپایی آزمایشگاه و داروخانه در این بیمارستان مستقر شده است.

وی ادامه داد: در این مراکز کادر درمانی شامل متخصصان طب اورژانس داخلی قلب، پزشکان عمومی و پرستان نیز حضور دارد.

 کولیوند افزود: تعداد ۳۹ پایگاه شهری و جاده ای، ۶۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس در آماده باش کامل هستند و ارائه خدمات فوریتی اورژانس ۱۱۵ در داخل شهر و محورهای مواصلاتی منتهی به استان، مراکز تجمعی داخل شهر  پارکینگ ها را پوشش می دهند.

مشاور وزیر و سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: تمامی استان های مجاور استان قم, اورژانس هوایی و پایگاه های جاده ای بصورت آماده باش قرار دارند و اتوبوس آمبولانس ها در مجاورت حوزه استحفاظی و محورهای منتهی به استان قم مستقر هستند.

وی گفت: نظارت بر ایستگاه‌ های صلواتی در اطراف مسجد مقدس جمکران، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، فروشگاه های محدوده مسجد مقدس جمکران و همچنین توزیع آب آشامیدنی نیز توسط تیم ‌های بهداشت محیط و بیماری ها در مسجد مقدس جمکران و  بلوار پیامبر اعظم(ص) صورت می گیرد.

  کولیوند افزود: علاوه براعلام آمادگی با بیمارستان های قم,تعداد چهار دستگاه آمبولانس در کنار بیمارستان سیار برای انتقال بیماران احتمالی از بیمارستان سیار به بیمارستان های سطح شهر و یک کانتینر دارو برای استفاده در شرایط بحران در مجاورت بیمارستان سیار، پیش بینی بانک خون با محوریت واحد آزمایشگاه مستقر در بیمارستان سیار جهت ارائه خدمات فوریتی به مراجعه کنندگان نیمه شعبان مستقر شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای ارائه خدمات درمانی سریع تر به نیازمندان، پایگاه اورژانس ۱۱۵ مسجد مقدس جمکران در ساختمانی مشرف به صحن اصلی مستقر و پد فرود بالگرد برای ارائه خدمات فوریتی در اطراف مسجد مقدس جمکران پیش بینی شده است.

کدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha