کد خبر: آلبوم-برگزیدگان-جشنواره-ملی-موسیقی-جو
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵

مدیرعامل انجمن موسیقی از انتشار آلبوم برگزیدگان دوره‌های قبل بخش موسیقی دستگاهی جشنواره موسیقی جوان در مراسم اختتامیه این دوره خبر داد.

 

به  گزارش خبرگزاري سلامت  روابط عمومی دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، بهرام جمالی، مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در دوره‌ جدید مدیریت انجمن موسیقی ایران به آن توجه شده بحث نگهداری و حمایت و هدایت برگزیده‌های جشنواره‌ ملی موسیقی جوان است.

وی افزود: هدف این جشنواره کشف استعدادهای موسیقی کشور است اما متاسفأنه تا کنون برنامه‌ای که این جوان‌ها را به شکل آموزشی، اجرایی و حرفه‌ای هدایت کند، وجود نداشته است. از این رو ما در حال برنامه‌ریزی برای این حمایت از برگزیدگان هستیم به طوری که برنامه‌ای با سه سطح اجرایی، آموزش مستمر، اجرای صحنه‌ای و تولید آلبوم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که در راستای حمایت از استعدادهای جوان موسیقی کشور برای اولین‌بار آن را اجرا خواهیم کرد.

جمالی بیان داشت: در این دوره از جشنواره برای اولین بار آلبومی در حوزه موسیقی دستگاهی از برگزیدگان چند دوره‌ قبل در حال ضبط داریم که در اختتامیه‌ جشنواره‌ دهم موسیقی ملی جوان از آن رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ادامه داد: در حوزه‌ موسیقی کلاسیک و نواحی هم برنامه‌هایی داریم که به تدریج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در خاتمه در مورد میزان مشارکت جوانان در دهمین جشنواره‌ ملی موسیقی جوان گفت: میزان مشارکت جوانان در این دوره تغییر قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته که این خود نقطه‌ قوتی است و به ما نشان می‌دهد که میزان مشارکت جوانان در این جشنواره بیشتر و جدی‌تر شده است، البته بیشترین مشارکت هم مربوط به بخش موسیقی نواحی است.

 

دهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان از 7 تا 24 شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha