کد خبر: آقاجانی-در-گفتگو-با-سلامتکنترل-هزینه-ب
۳ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۵

معاون درمان وزارت بهداشت، اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دستاوردهای مهم دولت یازدهم برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این برنامه، هزینه بستری در بیمارستان های وزارت بهداشت کنترل شد

 

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت از دستاوردهای حوزه درمان کشور و اجرای طرح تحول سلامت سخن گفت.

آقاجانی با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای کار دولت یازدهم فراروی مسئولین اجرایی و نیز مردم قرار داشت، کمبود اقلام دارویی و قیمت های گزاف آن را از جمله این مشکلات برشمرد و عنوان کرد: افزایش هزینه های درمانی و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، مشکلات متعددی را برای بیمارستان های دولتی و خصوصی به وجود آورده بود و با مشکلات بسیاری در امور مالی مواجه بودند.

وی اذعان داشت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در کشور، برنامه هایی را برای رفع مشکلات از همان روزهای ابتدایی تشکیل دولت طراحی کرد که "تحول نظام سلامت" حاصل شش ماه کار کارشناسی و مطالعه علمی با حضور اساتید دانشگاه ها، کارشناسان وزارت بهداشت از دانشکده های پزشکی و بخش های خصوصی و دولتی است.

آقاجانی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت ۹۳ افزود: بعد از گذشت ۲۶ ماه از اجرای این برنامه در بیمارستان های وزارت بهداشت شاهد رضایتمندی مردم و کاهش نسبی مشکلات حوزه درمان هستیم.

 این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، رضایت از بیمارستان های وزارت بهداشت، بالاترین میزان را در سطح دولت از مجموعه خدمات شامل می شود.

 

کاهش ۴۳ درصدی قیمت تجهیزات پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه، کاهش هزینه های بستری را از دستاوردهای مهم اجرای طرح تحول سلامت برشمرد و خاطرنشان کرد: تا پیش از اجرای این برنامه، ۳۷ درصد هزینه های بستری به صندوق بیمارستان، بخشی در مطب و رقمی برای خرید دارو و تجهیزات از خارج بیمارستان پرداخت میشد که این سه هزینه کنترل گردید.

به گفته وی، رقم ۳۷ درصد مذکور به ۳ و ۶ درصد برای جمعیت روستایی و شهری کاهش یافت.

آقاجانی اظهار داشت: از پانزدهم اردیبهشت ۹۳ تا ۱۵ تیر ماه سال جاری، ۱۶ میلیون و پانصد هزار بیمار بستری از خدمات طرح تحول سلامت استفاده کرده اند که رقم قابل توجهی است. در گذشته خرید دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان ارجاع میشد که در حال حاضر این میزان به ۳ درصد کاهش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین بیان داشت: قریب ۴. ۷۷ درصد از جمعیت کشور به شکل هدفمند تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند. همزمان با آغاز اجرای طرح تحول سلامت، یازده میلیون نفر با همکاری سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند.

وی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات پزشکی، کاهش ۴۳ درصدی بهای این اقلام را نیز از دستاوردهای مهم حوزه درمان در دولت یازدهم برشمرد.

 

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha