معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات گفت: با تکمیل پرونده سلامت اعضای شرکت کننده در برنامه آموزش توان‌افزایی تیم‌های واکنش سریع در کرمان، نخستین مرکز سلامت امدادگران و نجاتگران کشور در کرمان آغاز به‌کار کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر سلطانی با اعلام این خبر افزود: دستورالعمل راه‌اندازی مراکز سلامت امدادگران و نجاتگران با هدف حفظ و نگهداشت امدادگران و نجاتگران و ارتقای توانمندی نیروهای عملیاتی، تهیه و برای اجرا به استانها ابلاغ شده است.


وی پایش وضعیت سلامت جسمانی و روانی نیروهای امدادی را مهمترین هدف راه‌اندازی این مراکز عنوان و اظهار کرد: این مراکز در سه سطح شعب، مراکز استان و سازمان فعالیت داشته و سلامت نیروهای امدادی را در سه مقطع زمانی بدو عضویت در تیم‌های عملیاتی، ارزیابی‌های سالانه و بعد از حضور در عملیات امداد و نجاتی که منجر به بروز ترومای جسمی یا روانی برای این نیروها شود، بررسی و پیگیری خواهند کرد.


معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات بهره‌مندی از توان کادر درمانی شاغل و داوطلب جمعیت در ارزیابی‌ها را از ویژگی‌های این مراکز دانست و اظهار امیدواری کرد: به‌زودی و با همت و پشتیبانی مدیران عامل استانها و فعالیت این مراکز؛ تمامی امدادگران و نجاتگران کشور واجد شناسنامه سلامت طراحی شده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha