کد خبر: آسیب‌های-اجتماعی-تک-معلولی-نیستند-در
۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این‌که علل متفاوتی در بروز آسیب های اجتماعی موثر است، تصریح کرد: متاسفانه در واکاوی همواره به دنبال معلول هستیم.

 

دکتر عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اظهار داشت: در راستای کاهش آسب‌های اجتماعی، آنچه به عنوان قانون برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، بحثی در لایحه‌ها نشده است؛ اما در اسناد پشتیبان که پیش‌بینی‌هایی از سوی دولت می‌باشد اشاراتی به مباحث اجتماعی از جمله کاهش آسیب‌های مربوطه صورت گرفته است.
مصری یادآور شد: در حال حاضر کمیسیون اجتماعی تلفیق برنامه ششم توسعه، توجه و بررسی علل بروز این مشکلات را در دستور کار قرار دارد که طی جلسه‌ای با حضور کارشناسان ذیربط از دستگاه‌های مختلف اجرایی، شاخص‌ها و راهکارهایی به منظور کاهش این آسیب‌ها پیشنهاد گردید.
وی با تاکید بر این‌که شماری از آسیب‌های اجتماعی مربوطه به مسائل فرابخشی است، اذعان داشت: به عنوان مثال، مشکلاتی که نوزادان با آن درگیر هستند را می‌توان با انجام آزمایش‌های لازم پیش از ازدواج پیشگیری کرد.
به گفته وی، آسیب‌های اجتماعی تک معلولی نیستند و علل متعدد و متفاوتی در بروز آنها دخیل است.
مصری با تاکید بر این‌که در واکاوی آسیب‌های اجتماعی همواره به دنبال معلول هستیم، متذکر شد: در مسیر اجرای برنامه ششم توسعه می‌بایست به ریشه ایجاد آسیب‌ها توجه داشت و علت‌ها را تا حد امکان از میان برداشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی گفت: هر علتی که منجر به ایجاد این مسائل می‌شود را باید کاهش داد و برای رفع آن اقدام اساسی صورت گیرد.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha