کد خبر: آخرین-جزئیات-تغییر-تعرفه-ها-از-زبان-رئی
۷ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۴۶

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه تاکنون 2 نامه به شورای عالی بیمه ارسال کرده و درخواست مجدانه پیگیری موضوع تعرفه ها را داده ایم، گفت: باید رشد تعرفه های دولتی سال 96 بر اساس معدل حقوق و دستمزدها باشد.

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با موضوع تعرفه ها اظهار داشت: امسال هم مانند سال گذشته متاسفانه شاهد سناریوی تلخ تاخیر در اعلائم تعرفه ها بوده ایم.

وی افزود: در آخرین جلسه مربوط به تعرفه ها که در هفته آخر اسفندماه سال 95 برگزار شد 2 موضوع در این جلسه مطرح شد، که یکی از آنها موضوع تعرفه بخش دولتی بود؛ اگر چه اصرار ما و وزارت بهداشت بر مشخص شدن قیمت تمام شده خدمات بود اما در این جلسه 3 سناریو مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه سناریوی اول تبصره وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در حوزه دولتی بود، گفت: در این سناریو به نظر ما در سازمان نظام پزشکی، باید رشد تعرفه های سال 96 بر اساس معدل حقوق و دستمزد باشد.

زالی ادامه داد: سناریوی دوم مبنی بر رشد تورم با کسر 10 درصدی بوده و پیشنهاد یا سناریوی سوم که عمدتا توسط سازمان های بیمه گر پیگیری می شود عدم رشد تعرفه ها در بخش دولتی بود.

وی با بیان اینکه این 3 سناریو به هیئت وزیران سپرده و در آنجا تصمیم گرفته خواهد شد، گفت: اما در بخش خصوصی ما ساختار متفاوتی را در نظر می گیریم چرا که بخش خصوصی از سوبسید استفاده نمی کند و سرمایه گذاری در بخش خصوصی با منابع غیر دولتی صورت می گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به همین دلیل پکیج تعرفه بخش خصوصی را از دولتی جدا کردیم و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی بیمه  قرار بود در آخر فروردین ماه امسال جلسه شورای عالی بیمه برای تعیین تکلیف بخش خصوصی برگزار شود که متاسفانه تا الان انجام نشده است.

زالی با تاکید بر اینکه تاکنون سازمان نظام پزشکی 2 نامه به شورای عالی بیمه داده و درخواست مجدانه پیگیری موضوع تعرفه هارا داده ایم، گفت: همکاران ما از اقصی نقاط کشور در این زمینه تماس می گیرند چراکه یک سردرگمی در حوزه تعرفه بخش خصوصی وجود دارد و امیدواریم هرچه سریع تر و در اسرع وقت تعرفه بخش خصوصی را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعرفه های پزشکی افزایش می یابد یا خیر؟ عنوان کرد: در پکیج پیشنهادی سازمان نظام پزشکی رشد تعرفه ها وجود دارد همچنین مانند سال های گذشته پیشنهاد گلوبالی نداریم و بسته پیشنهادی آیتم های مختلفی دارد که افزایش تعرفه ها متناسب با آنها است.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: در 3 خرداد ماه سال جاری نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشتیم و با توجه به اینکه ایشان رئیس شورا هستند درخواست کردیم در اسرع وقت جلسه شورای عالی بیمه تشکیل شود.

وی در پایان گفت: ما از نظر زمانی در این زمینه عقب هستیم چرا که در ابتدای سال تعرفه ها را باید اعلام می کردیم و بحث تحویل آن به هیئت وزیران نیز مطرح است در واقع ما به شدت پیگیر هستیم تا کار انجام شود.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha